مواد پلی آمینه، پلیاستر، پلیاستایرن، پلیپروپیلن و پلاستیکهای اتیلنی نیز در بخشهایی که نیاز به سختی بالاتر، مقاومت بیشتر در برابر تغییر فرم و شکنندگی وجود دارد، مورد استفاده قرار میگیرند. برای مثال از این مواد برای ساخت روکش نمایشگرهای بدنه استفاده میشود. هنگام رانندگی بدون قالپاق ، همه انواع کثیفی ها و زباله ها در لاستیک ها جمع می شوند که می تواند باعث ساییدگی و پارگی لاستیک شود.
- آینه بغل یکی دیگر از قطعات بدنه خودرو است که همه خودروها به آن مجهز هستند.
- اتاق های فابریک دارای ضمانت کارشناسی هستند.کد رنگ اتاق ها مطابق کد رنگ سال می باشند.
- در بیشتر خودروها مخزن شیشه شوی پشت سپر جلو، جلوی یکی از چرخ های جلو قرار دارد.
- با این حال نکته مهم قابل ذکر در این خصوص افت استحکام شاسی بعد از ترمیم آن است و در واقع شاسی بعد از شاسیکشی درجه استحکام اولیه خود را از دست میدهد.
شرکتهای بزرگ دارای ناوگان کامل لیفتراک بوده که روزانه به آنها وابسته هستند تا از حداکثر کارایی جابهجایی مواد خود اطمینان حاصل کنند. میتوان گفت بدنه لیفتراک قاب و محافظ مستحکم برای این ماشین است. قیمت قطعات شاسی لیفتراک، با کیفیت ساخت آن ارتباط مستقیمی دارد. خرید قطعات بدنه لیفتراک باکیفیت بیشباهت به یک سرمایهگذاری بلند مدت نیست. سپر بخشی از بدنه خودرو محسوب می شود که در قسمت جلویی و عقبی اتومبیل ها قرار می گیرد و از وارد شدن ضربه به بدنه جلوگیری می کند.
پاسخ دهی حرفه ای کارشناسان
آشنایی با قطعات بدنه خودرو، جنس و کارکردهای آنها وبلاگ کارنامه | توکو لیفتراک
توجه به قطعات بدنه و شاسی لیفتراک و لوازم جانبی باکیفیت برای حفظ کارکرد مطلوب دستگاه و ایمنی کارکنان امری ضروری به شمار میرود. اهمیت سالم نبودن شاسی در حدی است که خود به تنهایی میتواند عامل محکمی در انصراف از خرید یک خودروی کارکرده تلقی شود. شاسی خودرو بسته به کاربرد و نوع خودرو انواع مختلفی داشته و ترمیم هر کدام از انواع آنها، اهمیت و روش متفاوتی دارند.
کمربند ایمنی لیفتراک
دلیل آن هم قیمت پایین و امکان کاهش دادن هزینه تمامشده تولید، دسترسی ساده و راحت بهدلیل فراوانی فولاد در اقصی نقاط جهان و راحتتر پیشرفتن فرایند تولید است. البته برای بهبود قابلیت فرمگیری، آلیاژهای فولادی با عناصر مختلف استفاده میشود تا تحت فشارهای شدید شکلدهی دچار چروکیدگی یا پارگی نشود و فرمگیری خوبی داشته باشد. باید اضافه کرد که در فرایند ساخت بدنه از فولاد گالوانیزه با روکش محافظ روی و فولاد ضدزنگ برای بخشهایی که بیشتر در معرض فرسایش قرار دارند استفاده میشود. سپر سازه ای است که به قسمت های جلو و عقب یک وسیله نقلیه موتوری متصل یا یکپارچه می شود تا در صورت برخورد جزئی ضربه را جذب کند و در حالت ایده آل هزینه های تعمیر را به حداقل برساند. سپرها به طور ایده آل اختلاف ارتفاع بین وسایل نقلیه را به حداقل می رسانند و از عابران پیاده در برابر آسیب محافظت می کنند.
مهم ترین مزیت این بخش از خودرو قابلیت تعمیر و تعویض اسان آن می باشد که در محل های مشخص با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت قابل انجام می باشد. شاسی خودرو در انواع معمولی و بلند موجود می باشد که متناسب با انواع خودرو طراحی و تولید شده و سپس در بازار عرضه می شود. میتوان گفت که شاسی به فرم های مختلف به اسکلت اصلی و بدنه خودرو متصل میشود که به تبع این قضیه سه نوع شاسی از نظر فرم اتصال داریم که شاسی سه بخشی ، شاسی دوبخشی و شاسی یکپارچه هستند . به طور کلی دو نوع شاسی وجود دارد ۱-شاسی مستقل ۲-شاسی نیمه مستقل که هرکدام معایب و مزایای خاص خود را دارند که در مقالات بعدی مختصرا توضیح داده میشوند. در واقع شاسی هر چیزی که قطعات لیفتراک به آن متصل میشوند را شامل میشود. در بعضی از لیفتراکها، مخازن سوخت یا مایعات هیدرولیک نیز در شاسی لیفتراک تعبیه شده است.
چراغ جلو راست تایوانی