اتحادیه اروپا پس از ابراز نگر، آلمان در مورد طرح های سبز این اتحادیه، رای کلیدی ممنوعیت خودروهای موتور احتراقی را به تاخیر انداخت. موضوع مشخص این است که تحریم ها چگونه بر صنعت خودرو و استفاده از سوخت الکترونیکی در خودروها پس از سال 2035 تأثیر می گذارد.
با این حال، تدوین قو،ن برای سوخت های الکترونیکی به کاهش مشاغل در تولید خودرو نمی پردازد. این تنها راهی را برای ادامه عملکرد خودروهای احتراق داخلی موجود فراهم می کند. علاوه بر این، هر قانونی احتمالاً با خلأهای فنی همراه است. تعریف فعلی سوخت های الکترونیکی را می توان به گونه ای تفسیر کرد که شامل سوخت های فسیلی است که با استفاده از برق تجدید پذیر پالایش می شوند، نه فقط سوخت های تولید شده از منابع زیستی یا مصنوعی. در مورد سوختهای زیستی و مصنوعی، در حال حاضر تولید آنها گرانتر از سوختهای حاصل از منابع سنتی است.
به این دلایل، بسیاری از مردم تردید دارند که سوخت های الکترونیکی راه حل من،ی ارائه می دهند یا باید بخشی از یک استراتژی حمل و نقل جامع باشند. آنها معتقدند که استثنائات سوخت های فسیلی و سوخت های الکترونیکی باید به حمل و نقل هوایی و کشتیر، محدود شود که کربن زدایی آنها دشوارتر است. با این حال، برخی از مقامات اتحادیه اروپا خوشبین هستند که می توان به مصالحه دست یافت.
در حال حاضر، مقامات اتحادیه اروپا و آلمان به دنبال گزینه هایی برای اجازه استفاده از سوخت های الکترونیکی پس از سال 2035 هستند و این هفته نشانه هایی در برلین وجود داشت که نشان می دهد ،ت آلمان برای مصالحه ای آماده است که به ادامه روند ،وج از این سوخت اجازه دهد. رئیس کمیسیون اروپا، اورسولا فون در لاین، قصد دارد یکشنبه با اولاف شولتز، صدراعظم آلمان دیدار کند و احتمالاً این موضوع مورد بحث قرار خواهد گرفت.