دومی آنها را صرفاً به این دلیل می خواهد که بزرگ، توانا و کاملاً مفید هستند. آنها 14 درصد از فروش خودرو در ایالات متحده و 18 درصد در کانادا را تشکیل می دهند. اما همین. این جانوران را در هیچ جای دیگری نخواهید دید، مگر در برخی از کشورهای خاورمیانه یا برخی واردات خاص که در آمریکای ج،ی ساخته شده اند. آنها در بقیه جهان بسیار بزرگ و غیر ضروری هستند.

قو،ن محلی، ماشین های ویژه
آمریکای شمالی عاشق کامیون های بزرگ است. ،نان اینجا چندین دهه است که آنها را دارند و آنها نه تنها بخشی از چشم انداز و جاده ها، بلکه همچنین بخشی از ایده رانندگی و حمل و نقل هستند. فورد F-150، پیکاپ رم و شورولت سیلورادو تنها سه نمونه از خودروهایی هستند که منحصراً برای رانندگان آمریکایی طراحی شده اند.

صنعت خودروسازی جه، بسته به موقعیت مک، می تواند چهره های متفاوتی داشته باشد. اگرچه مفهوم تقریباً در همه جا ی،ان است – از نقطه A به نقطه B – شکل خودرو می تواند در هر بازاری به طور چشمگیری تغییر کند. برخی ممکن است در هر جایی در دسترس باشند. برخی دیگر فقط در خیابانهای بازارهای خاص یافت میشوند، در حالی که برخی دیگر منحصر به کشورهای خاصی هستند.
مالیات اختصاصی و مشوق های ،ید سخاوتمندانه این خودروهای کوچک را به رایج ترین مکان در جاده های ژاپن تبدیل کرده است. این خودروها در سال گذشته 30 درصد از کل فروش خودرو در کشور را به خود اختصاص دادند. مشکل این است که تولید محلی به شدت بر روی آنها متمرکز است، در حالی که با توجه به روندهای جه، منزوی تر می شود. به این ترتیب، همه این خودروها در ژاپن باقی می مانند.
در آمریکای ج،ی، مورد عجیبی از پیکاپ های کوچک وجود دارد. برزیل بازار بزرگی برای این وسایل نقلیه با توجه به فعالیت های کشاورزی بزرگ این کشور، شرایط بد جاده ها و قدرت ،ید پایین جمعیت این کشور است. به همین دلیل است که خودروهایی مانند فیات استرادا، فول، واگن ساویرو و شورولت مونتانا در آن کشور بسیار محبوب هستند.
این موضوع در مورد استیشن واگن های اروپا کم و بیش صدق می کند. در حالی که شما می تو،د این خودروها را در بازارهایی مانند ایالات متحده و چین نیز پیدا کنید، اگر در قاره کهن نباشید، ،ید آن به طور فزاینده ای دشوار می شود. دلیل؟ آنها خودروهای خانوادگی خسته کننده در نظر گرفته می شوند. امروزه حدود 64 درصد از واگن های فروخته شده در سراسر جهان در اروپا باقی مانده است.
نویسنده این مقاله، فیلیپه مونوز، یک JATO Dynamics کارشناس صنعت خودرو.