ZR1 قدرتمندترین نسخه از خودروهای اسپرت آمریکا از نسل چهارم کوروت بوده است. ZR1 جدید نیز به تازگی با بیش از 1000 ، بخار قدرت معرفی شد و آن را قدرتمندترین نسخه C8 کرد. اما یک تریم جدید برتر در افق وجود دارد.
اگر تا به حال نشنیده اید، شورلت در حال ساخت یک کوروت زورا هیب، است که به نام مهندس معروف کوروت، زورا آر،-دانتوف نامگذاری شده است. و این فقط یک شایعه نیست. مهندس ارشد کوروت، تاج جوئچتر به ما گفت که آنها هنوز “در حال کار بر روی موارد آینده هستند.” ع، های جاسوسی اخیر از نوربرگ رینگ شواهد بیشتری را ارائه می دهد.
عکاسی KGP
Chevy مدتی است که ZR1، Z06 و Zora را در اطراف حلقه در آلمان آزمایش کرده است. با توجه به اینکه نسخههای تولیدی هر دو را دیدهایم، دو مدل اول از کوروتهایی که قبلاً ذکر شد، حتی در استتار نیز به راحتی قابل تشخیص هستند. تشخیص Zora کمی سخت تر است، اما روکش وینیل خیره کننده آن نمی تواند چند جزئیات کلیدی را پنهان کند.
اولین و احتمالاً مهمتر: پیست نوربرگ رینگ به بر،بهای زرد رنگ روی هر خودرویی با ولتاژ بالا نیاز دارد. ما کوروتهایی را دیدهایم که با این بر،بها بسیار شبیه به ZR1 به نظر میرسند—تصویر اینجا. این کم و بیش یک هدیه مرده است که یک ZR1 هیبرید شده یا Zora در حال آزمایش است. ما همچنین تأیید کردیم که نسل فعلی BMW M5 یک هیب، از طریق ع،های جاسوسی نوربرگ رینگ است.
سرنخ دوم مربوط به سیستم خنک کننده C8 است. هر کوروت نسل هشتمی مملو از رادیاتور است. تریم های مختلف پیکربندی های متفاوتی دارند و سیستم هیب، E-Ray به ،یب خاصی نیاز دارد تا در دمای من، کار کند.
عکاسی KGP
عکاسی KGP
،اصر سیستم خنک کننده E-Ray، به ویژه یک مبدل حرارتی با باله عمودی در سمت راننده، به وضوح در این نمونه های اولیه شبیه به ZR1 قابل تشخیص هستند. این کامپوننت فقط روی E-Ray است که یکی دیگر از هدایای مرده در این ع، های جاسوسی است. ما همچنین تعدادی شلنگ خنک کننده را در داخل یک برش ZR1 دیده ایم که به نظر می رسد واحد محرک جلو E-Ray را در خود جای دهد.
این ویدئو همان نمونه اولیه را نشان میدهد که بهاندازه ZR1 تهاجمی به نظر نمیرسد – به احتمال زیاد به دلیل باتریها:
مجموع ،وجی زورا با تریم بالا ممکن است بیشتر از آن چیزی باشد که فکر می کنید. با افزودن عدد 1064 ، بخاری ZR1 به سیستم هیب، 160 ، بخاری E-ray، در مجموع به 1224 ، بخار قدرت می رسیم. این مقدار زیادی است، اما باتری E-Ray هر چیزی را که می تواند ارائه نمی دهد.
به گفته مهندسان کوروت، فقط نیمی از بسته از نظر ظرفیت استفاده می شود و این بیشتر به میزان شارژ سلول ها از نظر ولتاژ بستگی دارد. اگر مهندسان فکر می کنند که فشار دادن باتری هیب، به ولتاژ بالاتر برای زورا بی خطر است، خودرو باید انرژی بیشتری در دسترس داشته باشد و قدرت بیشتری به چرخ ها برساند. افزایش ولتاژ همچنین باعث می شود سیستم هیب، پاهای طول، تری داشته باشد و به موتور بنزینی در سرعت های بالاتر کمک کند.
با این حال، این همه حدس و گمان است، و برای ایمنی، این سیستم ممکن است مستقیماً از E-Ray خارج شود. با این حال، آنچه مسلم تر است این است که زورا قطعا در راه است و افراطی ترین کوروت تاریخ خواهد بود.
27 ع، ها
عکاسی KGP
منبع: https://www.motor1.com/news/734838/chevy-corvette-zora-testing-nurburgring/