برای ثبت، این بدترین آسیبی نیست که ما از آن دیده ایم من ماشین ها را انجام می دهم فیلم از کار افتادن موتور این حتی بدترین Duramax 3.0 لیتری نیست که دیدهایم، مبادا دیزل نابود شده را فراموش کنیم که به م،ای واقعی کلمه دارای شکل سوپاپهایی بود که روی پیستونها کوبیده شده بود. اما ما هرگز سوراخی در سیلندر ندیدهایم که صرفاً توسط گرما ایجاد شده باشد. چقدر باید داغ شود تا واقعاً از طریق سوراخ سیلندر بسوزد؟
ما می تو،م به شما بگوییم که گرمتر از نقطه ذوب آلومینیوم است. سه پیستون از شش پیستون آلومینیومی در این موتور آنقدر داغ بودند که حداقل کمی ذوب شوند، اما یکی بنابراین خیلی بدتر از بقیه شما تا زم، که آن را از بلوک رها نکنید، درک درستی از ت،یب پیدا نمی کنید، که کار آس، نبود زیرا موتور کاملاً قفل شده بود. پیستون ها در سیلندرها گیر کرده بودند و یاتاقان اصلی اساساً به میل لنگ ذوب شده بود.
پس چه اتفاقی افتاد؟ چیزی باعث شد سیلندرهای داخلی به شدت داغ شوند. در بدترین حالت، همه چیز آنقدر داغ شد که سوراخی در سوراخ سیلندر ایجاد شد. تکههای آلومینیوم جامد و مذاب به انتهای پایینی رسیدند و تا حدی مسیر عبور روغن را مسدود ،د که باعث میشد یاتاقان اصلی فوقالذکر به میل لنگ جوش بخورد. و این اتفاق برای موتوری از شورولت سیلورادو 1500 مدل 2020 با تنها 45000 مایل روی آن افتاد.
همین اتفاق افتاد، اما همه چیز چگونه شروع شد؟ مشکل سوخت منبع احتمالی است، اما به این سادگی نیست. ظاهراً موتور تحت گارانتی 5 ساله/60000 مایلی پیشرانه شورولت تعویض نشده است. این تایید نشده است، اما شواهد ارائه شده در ویدئو به شدت به این سمت اشاره دارد. اگر درست باشد، نشان دهنده نوعی خطای کاربر است که منجر به نابودی Duramax شده است.
آیا یک آهنگ پس از فروش در حال اجرا بود؟ احتمالاً، اما این ویدئو به سمت بنزینی که به طور تصادفی در باک کامیون پر شده است، می رود. چنین خطایی می تواند باعث گرمای شدید شود و توضیح می دهد که چرا تحت ضمانت قرار نمی گیرد. اما بدون هیچ تاییدی از سوی مالک سابق موتور، این تنها یک نظریه باقی مانده است.
در هر صورت به پمپ توجه کنید. اختلاط بین گاز و گازوئیل می تواند یک اشتباه بسیار پرهزینه باشد.
منبع: https://www.motor1.com/news/727167/duramax-diesel-engine-teardown-melted-pistons/