برنامه ریزی موتور دو روتور مزدا برای آمریکا
انتشار: آذر 14، 1403
بروزرسانی: 07 اردیبهشت 1404

برنامه ریزی موتور دو روتور مزدا برای آمریکا


مزدا در مورد زنده نگه داشتن موتور دوار برای مدت طول، جدی است. پس از راه اندازی MX-30 e-Skyactiv R-EV در اوایل سال 2023 با موتور چرخشی 830 سی سی آن که به ،وان ژنراتور عمل می کرد، تیم موتور دوار اختصاصی خود را در ابتدای سال 2024 بازگرداند. حدود 36 مهندس در حال کار بر روی ساخت "خودروهای جذاب" هستند. که مشتریان را هیجان زده می کند، با یک خودروی اسپرت که پس از طرح مفهومی Iconic SP به طور رسمی در نظر گرفته شده است.

در طی یک مصاحبه جدید با اخبار خودرو، مدیرعامل ماساهیرو مورو جزئیات بیشتری در مورد آینده موتور دوار به اشتراک گذاشت. برنج برتر مزدا اعتراف کرد که توسعه موتوری که قو،ن آلایندگی شدیدتر را در ایالات متحده تصویب می کند یک "چالش مهم" است. با این حال، خودروساز ژاپنی با راه اندازی تک روتوری مانند MX-30 e-Skyactiv R-EV، یک کراس اوور کوچک که در آمریکا فروخته نمی شود، "بسیار نزدیک" به رسیدن به هدف خود است. به دلیل فروش افتضاح، نسخه صرفاً الکتریکی پس از سال مدل 2023 از ایالات متحده کنار گذاشته شد.

مورو استدلال می کند که موتور تک روتور آن را برای آمریکا که به قدرت بیشتری نیاز است، کاهش نمی دهد، بنابراین مزدا در حال مهندسی یک راه اندازی دو روتور است. کانسپت Iconic SP دارای یک سیستم دو روتوری بود که به صورت طولی نصب شده بود، اما مانند کراس اوور که موتور به صورت عرضی قرار می گیرد، چرخ ها را به حرکت در نمی آورد. در عوض، به ،وان یک ژنراتور برای شارژ بسته باتری عمل می کرد که یک موتور الکتریکی را تغذیه می کرد.

قدرت ،وجی سیستم در کوپه اسپرت 365 ، بخار بود که توزیع وزنی تقریباً عالی 50:50 داشت. وزن این خودرو 3197 پوند (1450 کیلوگرم) بود و 164.5 اینچ (4180 میلی متر) طول، 72.8 اینچ (1850 میلی متر) عرض و 45.2 اینچ (1150 میلی متر) ارتفاع، با فاصله بین دو محور 210 اینچ (210 میلی متر) اندازه گیری شد. مزدا گفت که عمداً Iconic SP را بزرگ تر کرده است تا سر و صدای بیشتری ایجاد کند، اما می تواند این اسپورت را برای تولید به اندازه یک Miata کوچک کند.

"ما با تک روتور آزمایش کرده ایم. فاز بعدی حرکت به دو خواهد بود. روتورها به طور جداگانه در محفظه های مختلف با یک شفت می چرخند. ما باید برق بیشتری تولید کنیم. دو روتور قدرت بیشتری تولید می کنند که برای بازار ایالات متحده من، تر است. خصوصیات."

،متی که مدیر عامل مزدا می گوید موتور باید «الکتریسیته بیشتری تولید کند» به این م،است که تنظیمات دو روتور به صورت مک،کی به چرخ ها متصل نمی شود. در نتیجه، یک نسخه تولیدی از Iconic SP یا نوع دیگری از خودرو تقریباً مانند یک خودروی برقی عمل می کند.

در یادداشتی مرتبط، مورو همچنین در مورد موتور Skyactiv-Z اخیراً معرفی شده صحبت کرد و اشاره کرد که از توربوشارژ صرف نظر می کند. موتور گازسوز جدید که در سال 2027 روی خودروهای تولیدی معرفی شد، ICE "نهایی" برای مزدا است، یک پیشرانه کاملاً جدید که حتی برای رعایت مقررات سختگیرانه تر برنامه ریزی شده برای دهه آینده طراحی شده است. این خودرو جایگزین Skyactiv-G و Skyactiv-X خواهد شد، که علیرغم تبلیغات در مورد ارائه راندمان دیزلی با آلایندگی کمتر، هرگز واقعاً مورد توجه قرار نگرفت.

موتورهای تنفس معمولی باید ،وجی خود را تا 30 درصد کاهش دهند تا با چنین استانداردهای سختگیرانه ای مطابقت داشته باشند.


منبع: https://www.motor1.com/news/743140/mazda-two-rotor-rotary-engine/