
بروزرسانی: 08 اردیبهشت 1404
بهترین ترمز دوچرخه
ترمزها با اعمال اصطکاک روی سطح کار می کنند. در حالی که ترمزهای مکانیکی از کابل برای کارکردن ترمزها استفاده می کنند، دوچرخه های هیدرولیک از مایع برای درگیر شدن لنت ترمز خود استفاده می کنند.
هنگامی که یک سوار اهرم ترمز هیدرولیک خود را درگیر می کند، اهرم به مایع هیدرولیک موجود در شیلنگ ترمز بدون هوا فشار وارد می کند. هنگامی که روغن ترمز فشرده می شود، کالیپر سفت می شود و لنت های ترمز روی سطح ترمز ساییده می شود و دوچرخه را کند یا متوقف می کند.
مزایا و معایب هر نوع ترمز و همچنین رشته های مناسب برای آنها را خواهید دید.
ترمزهای دیسکی
\xa0\xa0\xa0 کاهش عملکرد آیرودینامیکی
کالیپر یکی دیگر از اجزای ضروری ترمز دیسکی است. هنگامی که اهرم ترمز به روغن ترمز فشار وارد می کند، کالیپرها منقبض می شوند. کالیپرها لنت های ترمز را نگه می دارند، بنابراین هنگامی که آنها منقبض می شوند، لنت ترمز در برابر سطح ترمز حرکت می کند و به روتور فشار می آورد تا دوچرخه را کند کند.
لنت ترمز دیسکی
در ادامه، مزایا و معایب هر سیستم ترمز را توضیح می دهیم.
انواع ترمز دوچرخه
روتورهای بزرگتر گرمای بیشتری را دفع می کنند که به معنی ترمزهای خنک تر و قدرت توقف بهتر است.
کالیپرهای ترمز دیسکی
ترمز دوچرخه چگونه کار می کند؟
چهار نوع اصلی ترمز دوچرخه وجود دارد: ترمزهای دیسکی، ترمزهای حلقه ای، ترمزهای زیر لیوانی و ترمزهای درام.
\xa0\xa0\xa0 بیش از حد قوی
لنت های ترمز دیسکی در داخل کالیپر قرار دارند و ثابت هستند.
\xa0\xa0\xa0 موثرتر از انواع دیگر ترمزها
روتورها بخشی از ترمزهای دیسکی هستند که روی چرخ های دوچرخه قرار می گیرند. روتورها در اندازه های مختلف از 140 میلی متر تا 205 میلی متر در دسترس هستند.
هنگامی که یک موتورسوار ترمز مکانیکی دوچرخه خود را اعمال می کند، یک اهرم کابل را می کشد که باعث کشیده شدن و سفت شدن کالیپر می شود. هنگام استفاده، لنت های ترمز کالیپر اصطکاک را روی سطح دیسک اعمال می کنند و به کاهش سرعت دوچرخه یا توقف آن کمک می کنند.
ترمزهای دیسکی دوچرخه هیدرولیک چگونه کار می کنند؟
در پایان مقاله راهنمای کوتاه ما در مورد ترمز دوچرخه و تمام اصول اولیه ترمز دوچرخه را خواهید یافت. به علاوه، چندین نکته و ترفند مهم برای نگهداری ترمز را یاد خواهید گرفت که شما را در جاده ایمن نگه می دارد و لذت دوچرخه سواری شما را افزایش می دهد.
\xa0ترمز دوچرخه چیست؟
به طور کلی ترمزهای دیسکی و حلقه ای محبوب ترین و پرکاربردترین ترمزها محسوب می شوند. با این حال، هر یک از این ترمزها مجموعه ای منحصر به فرد از مزایا، ویژگی ها و سازگاری با رشته های خاص دوچرخه سواری را ارائه می دهد.
ما در iBike این راهنمای کامل ترمز دوچرخه را برای توضیح موضوعات مختلف از جمله درک انواع ترمز دوچرخه، نحوه انتخاب ترمز دوچرخه و نوع ترمز برای رشته های مختلف دوچرخه سواری آماده کرده ایم.
\xa0\xa0\xa0 سنگین تر از سایر انواع ترمز
آیا سوالی در مورد ترمز دوچرخه دارید؟ پس اگر گوگل یا هر منبع دیگری شما را به این مقاله کشاند، بدانید که بسیار خوش شانس هستید!
معایب ترمزهای دیسکی
\xa0\xa0\xa0 لنت ترمز با عمر طولانی
همانطور که گفته شد، ترمزهای دیسکی برای دوچرخه سواری غیر رقابتی نیز مناسب هستند. محبوبیت آنها در سال های اخیر به سرعت رشد کرده است و در بسیاری از طرح های جدید استفاده می شود.
روتورهای ترمز دیسکی
درک نحوه کار این دو مکانیسم ضروری است. این به شما امکان می دهد بهترین ترمز دوچرخه را برای سبک سواری خود انتخاب کنید.
ترمزهای مکانیکی دیسکی دوچرخه چگونه کار می کنند؟
\xa0\xa0\xa0 نیاز به نگهداری دارد
قدرت توقف و تطبیق پذیری آنها دوچرخه سواران کوهستان را به استفاده از آنها در ماجراجویی ها و مسابقات خارج از جاده ترغیب می کند.
ترمز بخشی از دوچرخه است که به شما امکان می دهد سرعت خود را تنظیم کنید. فعال کردن ترمز دوچرخه باعث کاهش سرعت شما در هنگام رانندگی می شود و در صورت نیاز دوچرخه شما را به طور کامل متوقف می کند.
ترمزها بخش مهمی از ایمنی دوچرخه هستند. آنها به دوچرخه سواران اجازه می دهند تا سرعت خود را با توجه به محیط خود تطبیق دهند و از خطرات احتمالی در حین دوچرخه سواری اجتناب کنند.
\xa0\xa0\xa0 در شرایط آب و هوایی نامساعد به خوبی کار می کند
به طور کلی، روتورهای بزرگتر برای دوچرخه سواری در کوهستان و سایر مسابقاتی که دارای زمین ناهموار هستند، انتخاب بهتری هستند زیرا گشتاور چرخ طیار بیشتری تولید می کنند (نیروی ترمز بیشتر).
\xa0\xa0\xa0 قیمت گران تر
ترمزهای دیسکی یکی از قوی ترین انواع ترمز دوچرخه در بازار هستند. اگرچه این ترمزها پس از ترمزهای رینگ اختراع شدند، اما مسلماً به دلیل افزایش پاسخ دهی و عملکرد ثابت در همه شرایط آب و هوایی، پرطرفدارترین ترمزها در دوچرخه سواری هستند.
نویسنده: مجله اینترنتی وبلاگ خودرو بنز