BMW M1 در سال 1978 به،وان یک خودروی عملکرد قانونی جادهای معرفی شد. فقط یک سال بعد، جهان شاهد شروع مسابقات قهرم، BMW M1 Procar بود که خلبانان حرفهای از سریهای مسابقهای مختلف را در رقابتهای مسابقهای تکساخت مقابل یکدیگر قرار داد. برای نیازهای قهرم،، خودروساز مستقر در مونیخ، خودروی مسابقه ای M1 Procar را ایجاد کرد که یک ،صر اصلی در تاریخ بخش M BMW باقی مانده است. به حدی که همچنان میتو،د شاهد مسابقه نمونههای M1 Procar در رویدادهای مختلف در سراسر جهان باشید.
آ، هفته گذشته، جشنواره سرعت گودوود شاهد بود که تعدادی ماشین بسیار جالب و سریع از آن تپه افسانه ای 1.16 مایلی بالا رفتند. هیچ کمبودی در Bimmers جالب وجود نداشت و یک نمونه خاص که توجه ما را به خود جلب کرد M1 Procar سیاه و قرمز بود. متأسفانه، پس از از دست دادن کشش در یک گوشه و برخورد به یونجه، بهترین یکشنبه ممکن (این زم، است که مسابقه سربالایی واقعی اتفاق میافتد) را نداشت.
تا جایی که ما اطلاع داریم، خودرویی که در این فیلم مشاهده می کنید، یک BMW M1 Procar مدل 1979 است. زیر کاپوت آن، موتور 3.5 لیتری M88 بی ام و 6 سیلندر مستقیم قرار دارد که در این نرم افزار حدود 470 ، بخار قدرت دارد. این آسیاب به یک گیر،س پنج سرعته دستی با یک خنک کننده جدید در مقایسه با خودروی قانونی جاده و نسبت دنده های جدید متصل می شود. حتی مهمتر از آن، سیستم تعلیق در ماشین مسابقه کاملاً متفاوت است و دارای میله های ضد رول قابل تنظیم است.
منبع: https://www.motor1.com/news/677225/bmw-m1-procar-goodwood-crash/
همانطور که از ویدئویی که در بالای این صفحه ضمیمه شده است مشاهده می کنید، صحبت از یک تصادف جدی نیست. اما دقیقا چه اتفاقی افتاد؟ چرخ جلوی سمت چپ ماشین روی چمن بود در حالی که راننده سعی می کرد قبل از پیچ ترمز کند. آن چرخ کشش کافی نداشت و بخش آسفالتی که به دنبال آن می آمد برای ماشین مسابقه کافی نبود تا سرعت خود را به اندازه کافی کاهش دهد و از برخورد با علوفه ای که به ،وان مانع ایمنی در Goodwood FoS استفاده می شود، جلوگیری کند. خوشبختانه، ضربه با سرعت بالا نبود و راننده استیون آزبورن پس از تصادف خوب بود.
90 ع، ها