تویوتا در حال حاضر سوپرای قانونی جاده ای را با موتورهای چهار و شش سیلندر عرضه شده توسط BMW به فروش می رساند. نوع GT4 فقط پیست نیز از یک آسیاب شش خطی با منشاء باواریایی استفاده می کند. در سال 2026، شعبه استرالیایی این شرکت، یک V-8 بزرگ را که در داخل ساخته شده است، به پا خواهد کرد. این یک واحد 5.0 لیتری تنفس طبیعی است که برای نیرو دادن به یک ماشین مسابقه برای مسابقات قهرم، سوپراسپرت رپکو تنظیم شده است.
اگر موتورهای تویوتا خود را با نام رمز داخلی خود می شناسید، V-8 Supra دارای 2UR-GSE است، یک نیروگاه آلومینیومی که در بسیاری از محصولات یافت می شود. IS F و GS F آن را داشتند، در حالی که مدلهای RC F، LC 500 و IS 500 F Sport هنوز در حال تکان دادن 5.0 هستند. همچنین در وانت هایلو، که در رالی داکار در سال 2019 پیروز شد، پیدا شد.
تویوتا قصد دارد حداقل به مدت پنج سال در مسابقات قهرم، سوپراسپرت ها، تحت قو،ن Gen3 که در سال 2023 معرفی شد، رقابت کند. سوپرای هاردکور در برابر فورد موستانگ و موتور 5.4 لیتری Coyote آن قرار خواهد گرفت. در حال حاضر، تیمهای شورولت یک کامارو مجهز به موتور 5.7 لیتری V-8 را راهاندازی میکنند، اما جایگزینی مرموز از زمان مرگ خودروی عضل، در پایان سال 2023 در راه است.
تویوتا حداقل چهار اتومبیل مسابقه ای GR سوپرا را وارد خواهد کرد و دو تای آنها توسط Chaz Mostert و Ryan Wood برای تیم Walkinshaw Andretti United رانندگی خواهند شد. تیم دیگر هنوز مشخص نشده است. از سال 2026، WAU از فورد موستانگ های مسابقه ای به تویوتا سوپراس تغییر خواهد کرد. شایان ذکر است که گروه خودروسازی Walkinshaw در حال حاضر با تویوتا با تبدیل کامیون های Tundra به فرمان راست در ملبورن استرالیا همکاری می کند.
با پیوستن تویوتا، سال 2026 اولین فصل از سال 2019 خواهد بود که قهرم، سوپراسپرت های رپکو دارای سه سازنده خواهد بود. در دهه گذشته، ولوو، نیسان و مرسدس نیز قبل از کنار گذاشتن مسابقات قهرم، در آن شرکت ،د.
8 ع، ها
تویوتا
منبع: https://www.motor1.com/news/734201/toyota-supra-naturally-aspirated-v8/