با کمال تاسف به شما اطلاع می دهیم که A90 Final Edition آغازی برای پایان نسل فعلی سوپرا است. این خودروی کوپه با دور محدود، یک ویژه با محوریت پیست برای اروپا و ژاپن، ،د «GRMN» را که بیشتر ما انتظارش را داشتیم، حذف میکند. سقف تولید تنها 300 دستگاه خواهد بود و هر خودرو دارای مجموعه ای از ارتقاها نسبت به مدل شش سیلندر است که آواز قو بر اساس آن ساخته شده است.
اگرچه برخی گمان می،د که BMW به تویوتا اجازه میدهد از موتور قدرتمند S58 در بخش M استفاده کند، آ،ین نسخه سوپرا همان B58 را دارد. آستر نقره ای قدرت به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و از 382 ، بخار به 429 ، بخار رسیده است. گشتاور نیز بسیار بالا رفته و از 369 پوند فوت (500 نیوتن متر) به 420 پوند فوت (570 نیوتن متر) رسیده است. BMW حتی خودرویی را با این نسخه تقویتشده توربوشارژ 3.0 لیتری خود نمیفروشد، اما صحنه پس از فروش نشان میدهد که 6 سیلندر خطی باواریا پتانسیل تیونینگ بسیار بالایی دارد.
در نتیجه، ،وجی 47 ، بخار و 51 پوند فوت (70 نیوتن متر) نسبت به مدل ایالات متحده افزایش می یابد. با این حال، افزایش قدرت در مقایسه با سوپرا با مشخصات یورو، حتی بالاتر است، ی،ی 94 ، بخار. این تفاوت از این واقعیت ناشی می شود که تویوتا مجبور شد موتور را در اروپا تنظیم کند تا از مقررات آلایندگی سخت گیرانه پیروی کند و شرکت را مجبور کند کوپه دیفرانسیل عقب را تنها با قدرت 335 ، بخار بفروشد.
A90 Final Edition دارای ترمزهای 19 اینچی برمبو در جلو، سیستم تعلیق قابل تنظیم KW و صدا خفه کن تیت،ومی Akrapovič برای موسیقی متن موتور عصب، تر است. تویوتا برای شیرین ، دیگ، چرخهای پلک، س، وزن با مارک TGR را با ابعاد 19 اینچ در جلو و 20 اینچ برای محور عقب نصب میکند. کفشهای جدید با ،تیکهای 265/35Z1R19 در جلو و 285/30ZR20 در عقب میشلین پایلوت اسپورت کاپ 2 که 10 درصد پهنتر از ،تیک مورد استفاده در سوپرای استاندارد هستند، پیچیده شدهاند.
این مدل که توسط تویوتا به طور دقیق با گیر،س شش سرعته دستی ارائه می شود، ارتقاهای دیگری نیز دارد. پکیج آیرودینامیک تازه توسعه یافته شامل یک اسپوی، جلو و یک بال گردن قو در عقب است که هر دو از فیبر کربن هستند. سایر موارد از کانارد جلو و فلپ وسط گرفته تا مجرای هود فیبر کربنی متفاوت است. دومی دارای یک مجرای داخلی است که میتوان آن را در طول یک روز پیست زم، که خنکسازی اضافی لازم است، جدا کرد.
سوپرای نهایی دارای همان پایه آلومینیومی برای ساب فریم عقب خودروی مسابقهای GT4 است، همراه با بند جلویی تقویتشده و زیرپوش جلو اضافه شده است. مهندسان تویوتا همچنین فرمان برقی را اصلاح ،د و زاویه کمبر را برای ،بندگی بهتر تغییر دادند. در داخل، A90 Final Edition دارای صندلیهای سطلی فیبر کربنی Recaro، کمربند ایمنی قرمز و سطوح زیادی است که با آلکانترا پوشانده شدهاند.
23
به طور جداگانه، تویوتا همچنین سوپرا 3.0 اصلاح شده را برای بازارهای جه،، از جمله اروپا که در آن Lightweight Evo نامیده می شود، عرضه می کند. مدل «تا حدی ارتقا یافته» که از ژانویه 2025 در کنار نسخه نهایی A90 قابل سفارش است، دارای ترمزهای جلویی برمبو بزرگتر و بند پشتی تقویت شده از کف است. از آلومینیوم تقویت شده برای تثبیت کننده های جلو و عقب استفاده شده است، در حالی که فیبر کربن برای اسپوی، دم اردک انتخاب شده است.
آ،ین نسخه از نسل فعلی سوپرا با چرخهای مشکی مات با زاویه بازنگری شده، EPS بهروز شده، کمک فنرهای اصلاحشده، کمربند ایمنی قرمز و صندلی راننده با پوشش آلکانترا عرضه میشود. تکمیل تغییرات، لهجه های قرمز رنگ برای دوخت صندلی و دسته تعویض دنده است.
ما با تویوتا تماس گرفتهایم تا بد،م تولید نسل پنجم سوپرا چه زم، در کارخانه Magna Steyr در گراتس، اتریش، جایی که خودروی خواهر BMW Z4 نیز مونتاژ میشود، به پایان میرسد. در یک ایمیل به موتور 1رابرت تیکنر، مدیر ارتباطات شرکت و محصول، به ما گفت که این اطلاعیه بعداً اعلام خواهد شد. تویوتا اشاره می کند که A90 Final Edition آ،ین خودرویی خواهد بود که در طول نسل کنونی ساخته شده است، که نشان می دهد برنامه های بعدی برای آن برنامه ریزی شده است. در حال حاضر نکاتی در مورد یک مدل نسل ششم منتشر شده است.
منبع: https://www.motor1.com/news/742561/toyota-supra-a90-final-edition/