
بروزرسانی: 25 خرداد 1404
تویوتا هایلوکس برقی بالاخره وارد تولید می شود
بر خلاف دیگر خودروسازان، تویوتا عجله ای برای پرش خودروهای برقی نداشته است. گام های خجالتی به سمت خودروهای الکتریکی خالص برداشته است و در عوض تصمیم گرفته بر روی خودروهای هیب، تمرکز کند. رئیس آکیو تویودا معتقد است که خودروهای برقی خالص هرگز از 30 درصد سهم بازار فراتر نخواهند رفت، بنابراین آینده ای با آلایندگی صفر هنوز بسیار نامشخص است. با این حال، این برند ژاپنی در چند وقت اخیر به تدریج خط تولید بدون ICE خود را گسترش داده است و اکنون پیکاپ آن برای سال 2025 تایید شده است.
پس از رونمایی از نمونه اولیه در اوا، سال 2022، تویوتا می گوید هایلو، Revo BEV نزدیک به پایان سال آینده تولید خواهد شد. افشای مهم توسط یکی از مدیران شرکت در مصاحبه این هفته با رویترز. ، کار تمام الکتریکی قرار است در تایلند مونتاژ شود، جایی که کامیون ها بیش از 50 درصد از کل فروش را تشکیل می دهند.
هایلو، جدید بدون موتور احتراقی رقیب ایسوزو D-Max الکتریکی خواهد بود که قرار است در این کشور آسیای ج، شرقی نیز مونتاژ شود. تویوتا اشاره می کند که کامیون برقی آینده اش عمدتاً مربوط به تایلند خواهد بود، اما در حال بررسی بازارهای صادراتی است.

10 ع، ها
مشخصات فنی در طول مصاحبه فاش نشد، اما تویوتا قبلاً بدون اشاره به چرخه آزمایش، گفته بود که برد "حدود 124 مایل" است. کانسپت یکباره با باتری روی زمین، یک هایلو، تک کابین با تنظیمات 4×2 و یک تخت بلند، بر اساس مدل فروخته شده در تایلند بود. پراس گانش، معاون اجرایی تویوتا موتور آسیا گفت رویترز که وزن نگران کننده است:
هرچه برد بیشتری روی آن بگذارم، باتری بیشتری باید روی آن بگذارم، که به این م،ی است که وزن وسیله نقلیه نیز به طور قابل توجهی سنگین تر می شود، به این م،ی که بارگیری می تواند بسیار کمتر شود.»
البته 124 مایل کمتر از حد ایده آل است، به خصوص که ما در مورد کامیونی صحبت می کنیم که معمولاً بار سنگینی را حمل می کند. امیدواریم مهندسان تویوتا تعادل خوبی بین پر، از انباشته شدن در یک باتری بزرگ که مانع از عملی شدن آن می شود، بیابند و همچنین به باتری کوچکی که برد محدودی را ارائه می کند متوسل نشوند.
تویوتا تصمیم گرفته است که نسل کنونی هایلو، را با خودروهای الکتریکی تبدیل کند، هرچند که این پیکاپ نزدیک به یک دهه است که وجود دارد. این می تواند به این م،ی باشد که مدل موجود برای چند سال دیگر باقی خواهد ماند. از طرف دیگر، جایگزینی آن ممکن است به جای یک کامیون نسل بعدی واقعی، یک تازه سازی سنگین باشد، بنابراین کار انجام شده برای مشتق الکتریکی می تواند به مدل نسل نهم منتقل شود.
هایلو، Revo BEV تنها کامیون الکتریکی تویوتا نیست که در سال های اخیر دیده ایم. یک پیکاپ شبیه تاکوما در پایان سال 2021 و یک مفهوم EPU در نمایشگاه تحرک ژاپن 2023 وجود داشت. در همان رویداد سال گذشته، این شرکت همچنین یک مفهوم کوچک IMV-0 را معرفی کرد که به ،وان یک پیکاپ الکتریکی کوچک م،ار عمل می کند.
IMV-0 قبلاً در تایلند به فروش رسیده است اما در عوض با موتورهای احتراقی. این کامیون کوچک بسیار ارزان است و قیمت آن کمی بیش از 13000 دلار است.
منبع: https://www.motor1.com/news/720006/toyota-hilux-electric-2025-launch/