در حال حاضر، سوختها در مرحله آزمایشی هستند، اما سازگاری آنها با خودروهای تویوتا ثابت شده است. در صورت موفقیتآمیز بودن، برنامه سوختهای جایگزین میتواند جایگزینی برای خودروهای باتریدار در آینده ارائه کند و به رانندگان این امکان را میدهد تا خودروهای موجود خود را حفظ کنند یا به خودروهای هیب، تمیزتر یا سایر خودروهای احتراق داخلی ارتقا دهند.
تویوتا اخیرا با ا،ون موبیل برای توسعه و آزمایش سوختهای کم کربن در موتورهای بنزینی همکاری کرده است. این تلاش با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای وسایل نقلیه موجود و ارائه جایگزینی برای ارتقاء به یک وسیله نقلیه الکتریکی به مصرف کنندگان است.
ا،ون و تویوتا سابقه توسعه فناوری هایی برای کاهش انتشار آلاینده های حمل و نقل دارند. قبل از کنار گذاشتن این ایده، ا،ون قبلا جل، ها را به ،وان جایگزینی پایدار برای سوخت دیزل معرفی می کرد. در همین حال، تویوتا به ،وان بخشی از یک رویکرد چند وجهی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، سرمایه گذاری زیادی در فناوری هیب، و سوخت هیدروژنی انجام داد. هر دو شرکت بر این باورند که حتی اگر تقاضا برای خودروهای برقی جدید همچنان در حال افزایش باشد، باید تلاش هایی برای کاهش انتشار کربن در ناوگان موجود انجام شود تا اه، آب و هوایی برآورده شود.
تام استریکر، معاون پایداری و امور تویوتا، گفت: «مهم نیست که سرعت انتقال برقیسازی چگونه باشد، یک میلیارد یا صدها میلیون وسیله نقلیه برای مدت طول، در جادهها وجود خواهند داشت. سوختهای با کربن پایین «در دستیابی سریع به این کاهش گازهای گلخانهای بسیار مهم هستند».