جنرال موتورز یک سیستم ضد خشم جاده ای را ثبت کرد که می تواند کنترل خودرو را در دست بگیرد
انتشار: اردیبهشت 31، 1403
بروزرسانی: 25 خرداد 1404

جنرال موتورز یک سیستم ضد خشم جاده ای را ثبت کرد که می تواند کنترل خودرو را در دست بگیرد



با روحیه شفافیت، کلمات را پیدا نخواهید کرد خشم جاده در هر نقطه از 10 صفحه این ثبت اختراع از جنرال موتورز. با ،وان "ارزیابی سلامت رو، سرنشینان خودرو و استقرار اقدامات متقابل"، بر مجموعه ای از سنسورها و ماژول ها تمرکز دارد که آنچه را که در خودرو اتفاق می افتد ارزیابی می کند. بسته به موقعیت، می تواند اقدامات متقابل مختلفی را برای جلوگیری از "وضعیت نامطلوب" پشت فرمان فعال کند.

به طور مشابه، پتنت - که در نوامبر 2022 ثبت شد اما در 16 مه منتشر شد - به راننده و سایر سرنشینان داخل وسیله نقلیه اشاره می کند که تحت حیطه این سیستم پیشنهادی هستند. با این حال، برای درک تصویر بزرگتر نیازی به خواندن بین خطوط نیست، به خصوص زم، که توضیحات ثبت اختراع به نظارت از راه دور برای ترمز یا شتاب شدید، درب عقب، استفاده از بوق و میکروفون برای گوش دادن به مکالمات داخل کابین اشاره می کند.

توصیف کوتاه جنرال موتورز از این سیستم، توصیفی است که "بهزیستی رو، راننده در حین رانندگی وسیله نقلیه و به کارگیری یک اقدام متقابل در پاسخ به سطح هوشیاری راننده که فراتر از محدوده مورد نظر است" را ارزیابی می کند. بعداً، زبان ثبت اختراع به راننده اشاره می کند و "تعدادی از مسافران" در معرض محرک های منفی مختلفی قرار می گیرند که می توانند استرس ایجاد کنند. اینجاست که سیستم وارد عمل می شود و از مجموعه ای از حسگرها برای نظارت بر عملکرد خودرو به همراه حسگرهای بیومتریک که راننده را رصد می کنند استفاده می کند.

بنابراین اگر در حال انحراف، عقب نشینی و مق، با طوفان هستید، سیستم ممکن است تصمیم بگیرد که وضعیت روحی شما برای رانندگی بهترین نیست و اقدامات متعددی را برای اصلاح وضعیت اجرا کند. با یک هشدار ساده شروع می شود، توصیه می شود "ورزشی" مانند نفس عمیق کشیدن. سطح بعدی تماس با ،ی را توصیه می کند (البته با استفاده از سیستم هندزفری خودرو) اما سطح سوم به طور خودکار با یک مشاور آموزش دیده تماس می گیرد تا با شما صحبت کند، چه بخواهید چه نخواهید.

روش پیشنهادی دیگر - که می تواند کاملاً بحث برانگیز باشد - شامل فعال ، یک یا چند سیستم کمک راننده پیشرفته (ADAS) برای حذف راننده از معا، است. این حق اختراع این را به این صورت توصیف می کند که ADAS "برای ارائه سطحی از کنترل وسیله نقلیه خودمختار ... به گونه ای که راننده وسیله نقلیه نیازی به مشارکت فعال در کنترل یک یا چند رانندگی یا عملکردهای دیگر وسیله نقلیه نداشته باشد، پیکربندی شده است."

مانند تمام اختراعات، هیچ تضمینی وجود ندارد که این ایده هرگز به مرحله تولید برسد. هشدارهای رانندگان و تماس های تلفنی مطمئناً قابل انجام هستند، اما سؤالات بزرگ تر در مورد فعال سازی اجباری سیستم های کمک راننده می تواند مشکل ساز باشد. در هر صورت خونسردی خود را حفظ کنید. در غیر این صورت، وسیله نقلیه آینده شما می تواند شما را در زمان استراحت قرار دهد تا زم، که به هوش بیایید.


منبع: https://www.motor1.com/news/720329/gm-patent-well-being-system/