مشتریان این برند به اندازه مشتریان آئودی، بیامو و مرسدس به هزینههای برقیسازی حساس نیستند و در عین حال به اندازه مشتریان فراری به بنزین معتاد نیستند. این امر باعث می شود تا تغییر از بنزین به برق آسان شود و تایکان بهترین مثال برای این موضوع است. فروش بسیار خوبی دارد و به تصویر برند آسیبی وارد نکرده است.
شاید بیست سال در صنعت خودرو ابدیت به نظر برسد، اما وقتی صحبت از برند خودروهای اسپرتی مانند پورشه به میان میآید، نه. این شرکت آلم، توانست از فروش حدود 50000 دستگاه در سال در سال 1999 به بیش از 300000 دستگاه در سال 2021 برسد. زم، که بیماری همه گیر باعث تعطیلی نمایندگی ها شد.
پورشه به طور سنتی با 911 مرتبط بوده است. این برند از سال 1964 این خودروی اسپورت را به فروش رسانده است و در حالی که همچنان یک نماد است، اتفاقات زیادی در داخل شرکت رخ داده است. پورشه علاوه بر سریال معروف مالکیت با فول، واگن، در 20 سال گذشته به نقاط عطف مهمی دست یافته است. تقریباً در همین زمان است که این برند سرانجام به یک بازیگر بزرگ جه، تبدیل شد و نه فقط یک خودروساز خاص.
هیچ برند دیگری در بخش لو، ممتاز وجود ندارد که به این سرعت رشد کند. می توان به تسلا فکر کرد، اما در واقعیت، وضعیت بسیار متفاوتی است که بر محدوده قیمتی متفاوت متمرکز شده است. داده های JATO نشان می دهد که میانگین قیمت یک پورشه در آلمان 114 درصد بیشتر از میانگین قیمت یک تسلا است. در چین، این شکاف به 316 درصد افزایش مییابد، در حالی که در ایالات متحده، خودروی آلم، 24 درصد گرانتر از خودروی الکتریکی ایالات متحده است.
این موقعیت به پورشه این امکان را می دهد که بدون شک قوی ترین برند در گروه فول، واگن باشد. این یک برند آرم، و انحصاری است، اما بدون اینکه یک برند خاص باشد. موقعیت منحصربهفرد پورشه همچنین سناریویی عالی برای نوآوری الکتریکی بدون نیاز به مق، با مشکلات قیمتی و بدون آسیب رساندن به وجهه یک برند سوپراسپرت است، همانطور که برای مثال در فراری چنین است.

پورشه مسلماً تنها خودروسازی است که خود را بین برندهای سنتی ممتاز و برندهای خودروهای فوق لو،/فوق العاده قرار می دهد. به استثنای چند مورد، خودروهای آن رقیب مستقیم سدان های مرسدس، بی ام و یا آئودی نیستند. در عین حال نه با رو،رویس و نه با سوپراسپرت های لو، فراری رقابت نمی کنند. مازراتی می تواند مورد دیگر باشد، اما نتایج تجاری مخالفی داشته باشد.

از 50 تا 300 در 20 سال

نویسنده مقاله فیلیپه مونوز است JATO Dynamics کارشناس صنعت خودرو
منبع: https://www.motor1.com/news/615080/the-facts-numbers-behind-porsche/
در مورد عرضه اولیه عمومی پورشه (IPO) مطالب زیادی نوشته شده است. من پیشنهاد دیگری می دهم، اما به شما نمی گویم که ب،ید یا نه. تخصص من نیست. آنچه می خواهم به شما بگویم داستان موفقیت خودرویی است که به ندرت در جای دیگری ذکر شده است. و این داستان مبنایی برای یک معیار خوب در صنعت است.
خواننده ممکن است حرفه موفق سایر برندهای برتر آلم، را نیز به یاد بیاورد. آنها نیز در سالهای اخیر افزایش چشمگیری داشتهاند، اما، همانطور که در مورد تسلا اتفاق میافتد، رقیب مستقیم پورشه نیستند. به ،وان مثال، متوسط قیمت ،ده فروشی پورشه های فروخته شده در آلمان تا نیمه اول سال 2022، 129848 یورو بوده است، در حالی که برای مرسدس بنز 68862 یورو است. این 89 درصد بیشتر است. همین شکاف قیمت در ایالات متحده وجود دارد و در چین 81 درصد است.