از آنجایی که جه، شدن بسیاری از شرکت ها را مجبور به فعالیت در همه جا می کند، برخی از برندهای خودرو سعی می کنند با معرفی مدل های اختصاصی در بازارهای مختلف جه، شوند. در حالی که برخی از برندها در هر کشوری در دسترس نیستند و برخی حتی در یک منطقه متمرکز هستند، ،، که به دنبال ایفای نقش مهم هستند باید در بازارهای بیشتری حضور داشته باشند تا بقای خود را ادامه دهند.
تیپو 11 درصد از کل خودروهای سگمنت C را پس از فول، واگن گلف و آئودی A3 به خود اختصاص داد. و در بخش B-SUV که 500X در آن زندگی می کند، در 8 ماه اول امسال توسط فورد پوما و جیپ رنگید پیشی گرفت. در مجموع سهم بازار فیات در بازار خودروهای سواری ایتالیا 14.3 درصد بوده است. پنج سال پیش، در سال 2017، سهم بازار آن 20.1 درصد و 30 سال پیش تقریباً 32 درصد بود.
وضعیت در برزیل، بزرگترین بازار آن در سال 2021 بسیار متفاوت است. فیات نه تنها یک پیشرو است، بلکه علیرغم کمبود خودروهای شاسی بلند (Pulse و Fastback اخیراً معرفی شدند) و ورود جیپ به این بازار، توانسته است سهم بازار خود را حفظ کند. بازار. امسال سهم بازار فیات در 22 درصد ثابت ماند. پنج سال پیش 13 درصد و در سال 2012 23 درصد بود.
درخواست تجدید نظر کاریوکا
فیات در سراسر جهان به دلیل تولید خودروهای کاربردی و زیبای کوچک شناخته شده است. حداقل، این موقعیتی است که برند در 20 سال گذشته روی آن کار کرده است. با این حال، تفاوت های زیادی بین درک عمومی در ایتالیا و برزیل، دو بازار بزرگ آن وجود دارد. جایگاه برند نیز بسیار متفاوت است.
فیات برزیل در پنج سال گذشته پنج مدل مختلف را روانه بازار کرده است. در واقع، میانگین سنی محدوده برزیل (بدون احتساب ون) 3.4 سال است. در مقابل، فیات ایتالیا شش مدل مختلف را ارائه می دهد که میانگین سنی آنها از سال معرفی به بازار 8.7 سال است.
نتایج مخالف
نویسنده مقاله فیلیپه مونوز است JATO Dynamics کارشناس صنعت خودرو.