راهنمای کامل انواع الکترود جوشکاری + تحلیل اعداد روی الکترود | foulka

راهنمای کامل انواع الکترود جوشکاری + تحلیل اعداد روی الکترود | foulka در واقع الکترود با عبور جریان الکتریکی یک قوس الکتریکی ایجاد می کند و باعث اتصال دو قطعه فلزی به یکدیگر می شود. اگر به مشاغل مرتبط با جوشکاری علاقه مند باشید، قطعاً دستگاه جوش را دیده اید که برای تولید جریان الکتریسته مورد نیاز به منظور ذوب کردن فلز در حال جوش مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از سریع ترین و ارزان ترین روش ها برای اتصال طعات فلزی استفاده از عملیات جوشکاری است که برای اجرایی شدن نیاز به الکترود دارد. یک گودال جوشکاری شده که به خوبی خیس می شود، اما به سرعت خنک می شود. این ویژگی “انجماد سریع” باعث می شود که الکترودهای E6010 به ویژه برای جوشکاری سربار مناسب باشند. اپراتورها الکترودهای E6010 را دوست دارند زیرا فلز مذاب در اتصال می ماند و در مقایسه با سایر الکترودهای تمام موقعیت روی آنها نمی افتد.

الکترود چدن سری با مغزی آهن-نیکل سری ENI 416

این سیم جوش ها، دارای نسبت بسیار بالایی از سلولز در پوشش فلاکس خود هستند. این دست از الکترود ها دارای سرعت جوشکاری بالا، نفوذ عمقی خوب و خواص مکانیکی مطلوبی بوده و به دلیل استفاده در روش “Stovepipe” مشهور هستند. سرعت و میزان کارایی الکترود هایی با فلاکس پودر آهن، نسبت به زمانی که این ماده را ندارد، بیشتر است. گل جوش معمولا به راحتی کنده می شود و این دست از سیم جوش ها، در انواع موقعیت های عمودی و افقی قابل استفاده هستند.

استفاده از الکترود فولادی بجای الکترود چدن

کدهای E6013، E6012 و E7014 جزو الکترودهای انجماد پر شده یا Fill Freezing Electrode هستند. با توجه به آنچه گفته شد می توان نتیجه گرفت الکترود و سیم جوش هر دو برای اتصال دو قطعه فلزی به کار گرفته می شوند با این تفاوت که الکترودها پوشش دارند، اما سیم جوش ها سیم مفتولی بدون پوشش هستند. ۶۰۱۳ یک الکترود جوشکاری با کاربرد عمومی است که از فولاد ملایم ساخته شده است. در تمام زمان هایی که عمل جوشکاری انجام می شود، می توان این الکترود را به کار گرفت.

از الکترودهای این گروه برای جوشکاری شکاف های عمیق شرکت فولکا استفاده می شود. اگر دومین عدد نوشته شده بر ری الکترود 3 باشد، این معنی را می دهد که از این الکترود فقط می توانید برای جوشکاری در حالت افقی استفاده کنید. در جوشکاری چهار نوع موقعیت استاندارد به نام های تمام موقعیت های جوشکاری، حالت افقی و تخت جوشکاری، فقط حالت افقی جوشکاری و تمام موقعیت های جوشکاری و حالت عمودی سرازیر وجود دارد. از الکترود با قطر 4 و 5 بیشتر در جوشکاری اسکلت فلزی ساختمان ها استفاده می شود و به همین دلیل کاربری محدودتری دارند.

  • اپراتورها الکترودهای E6010 را دوست دارند زیرا فلز مذاب در اتصال می ماند و در مقایسه با سایر الکترودهای تمام موقعیت روی آنها نمی افتد.
  • الکترود های غیر مصرفی، همانطور که از نامشان نیز مشخص است، حین جوشکاری ذوب یا مصرف نمی شوند.
  • از این نوع الکتردها برای جوشکاری فولاد پرکربن استفاده می‌شود.
  • خود الکترود یک مفتول از جنس فلز است و بر روی این مفتول فلزی ، یک لایه قرار دارد که اصطلاحاً به آن پوشش فلاکس گفته می‌شود.

الکترود جوشکاری قطعه‌ای رسانا و معمولا روکش‌دار است و مراحل جوشکاری با استفاده از آن انجام می‌شود. برند میکا، جزو پر فروش ترین انواع الکترود بوده و نوع 613 نیز بسیار محبوب است. قیمت الکترود میکا 6013 در آهنیتو، تومان بوده اما به علت نوسانات قیمتی بازار و بالا پایین رفتن، بهترین راه تماس با کارشناسان آهنیتو در مرکز بازار آهن شادآباد است. MMA به طور گسترده در ساخت و تعمیر چدن استفاده می شود زیرا قوس شدید و دمای بالا باعث می شود سرعت جوشکاری با بکارگیری الکترود چدن بالاتر و سطوح چدن نیاز به پیش گرماشی کمتری داشته باشند.

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.