سیتروئن SM بازگشته است، اما با نشانی متفاوت

سیتروئن SM بازگشته است، اما با نشانی متفاوت

یکی از نمادین‌ترین خودروهایی که لوگوی افسانه‌ای دوتایی شورون را بر تن کرده است، SM رسما بازگشته است. خب، یه جورایی این سیتروئن مانند مدل اصلی فروخته شده در نیمه اول دهه 1970 نیست. در عوض، این مفهوم به ،وان یک DS برای جشن گرفتن یک دهه از زم، که DS Automobiles به یک برند جداگانه تحت چتر شرکتی PSA تبدیل شد، نشان داده شد. پس از ادغام FCA-PSA، از اوایل سال 2021 بخشی از Stellantis بود.

این برند فرانسوی SM Tribute را ارائه می‌کند، یک محصول منحصربه‌فرد با طراحی آینده‌نگر. DS ظاهر خودرو را به گونه ای تصور می کرد که گویی SM پس از سال 1975 در حال تولید باقی مانده است و “به توسعه خود در پنج دهه گذشته ادامه داده است.” به جای یک جلوپنجره معمولی، ماشین اصلی دارای یک صفحه شیشه ای بود که اکنون به ،وان یک صفحه نمایش سه بعدی که به ،وان یک نوار نور عمل می کند، تفسیر شده است. SM ک،یک دارای چراغ‌های جلو چرخان بود در حالی که ادای احترام امروزی آن دارای نوارهای نازکی از LED است.

SM Tribute در مقایسه با منبع الهام خود، 1.1 اینچ طول، تر و 5.5 اینچ پهن تر است. فاصله از زمین برای اه، آیرودینامیکی تقریباً 1.4 اینچ کاهش یافته است. این کانسپت جدید به جای چرخ‌های کوچک 15 اینچی مانند اجداد خود، از آلیاژهای باشکوه 22 اینچی با روکش‌های هوا استفاده می‌کند. بریدگی در گلگیر عقب به ،وان یک اشاره بصری به شکاف چرخ های قابل جابجایی خودروی دهه 1970 عمل می کند.

هیچ صحبتی در مورد این وسیله نقلیه که سیستم تعلیق هیدروپنوماتیکی پیشگامانه مدل قبلی خود را داشته باشد، وجود ندارد. آینه های جانبی نصب شده روی در، جای خود را برای دوربین های شیک تری که در پایه ستون های A برای جریان هوای بهتر نصب شده اند، باز کرده است. با این وجود، ظاهر غیر متعارف خودرو و رنگ کاری برگ طلایی به حالت اولیه بازمی گردد.

اگرچه فاکتور wow مشابه نسخه اصلی را ندارد، نمی توان انکار کرد که جالب به نظر می رسد. در داخل، فقط انحنای داشبورد و صندلی ها شباهت مبهمی به SM قدیمی دارد. به ،وان یک مفهوم، بقیه کابین به طور قابل پیش‌بینی سنگینی بر روی صفحه نمایش دارند و هیچ کنترل فیزیکی قابل مشاهده‌ای ندارند. به نظر می رسد حتی “چرخ” فرمان جعبه ای صفحه نمایش خود را دارد، در حالی که به اصطلاح “کنسول صفحه نمایش منحنی” دارای کلیدهای لمسی خازنی است.

DS نمی گوید که SM Tribute چه قدرت هایی دارد. را خودروی سال 1972 ترند موتورSM اصلی به ،وان یک گرند تور لو، با مازراتی V-6 در نظر گرفته شد. در آن روزگار، سیتروئن مالک مازراتی (1968-1975) بود که خودروی مک،کی مربوط به خود را داشت – Quattroporte II که در دهه 1970 فروخته شد. در سال 2024، DS Automobiles و Maserati هر دو زیر نظر Stellantis هستند و این برند ایتالیایی دارای موتور شش سیلندر Nettuno است. با این حال، ما فکر می کنیم که این مفهوم احتمالاً یک EV است.

Stellantis به برنامه خود که در سال 2021 برای سرمایه گذاری در همه برندها به مدت 10 سال اعلام شد، پایبند است. این شامل DS نیز می شود که انتظار می رود دو خودروی الکتریکی جدید را در معماری STLA Medium عرضه کند. یکی نسخه تولیدی Aero Sport Lounge، احتمالاً DS8 Crossback خواهد بود، در حالی که دیگری احتمالاً یک فست ، کمی برجسته به ،وان جانشین DS9 است. این پلت فرم می تواند موتورهای احتراقی را در خود جای دهد، بنابراین ممکن است برخی از پیشرانه های هیب، پلاگین در این ،یب وجود داشته باشد.

همانطور که می تو،د تصور کنید، هیچ برنامه ای برای تولید SM Tribute وجود ندارد. DS اگر بخواهد سرپا بماند به وسایل نقلیه تازه نیاز دارد، به خصوص پس از بی،ه اخیر مدیرعامل Stellantis. رویترز به نقل از کارلوس تاوارس که گفت: “اگر آنها پول در نیاورند، ما آنها را تعطیل می کنیم. ما نمی تو،م مارک هایی داشته باشیم که پول در نمی آورند.” به همین سادگی است.”

او هیچ نامی ارائه نکرد، اما به راحتی می توان فهمید که چرا DS در مقایسه با ا،ر 13 برند دیگر که بخشی از این مجموعه هستند، در معرض خطر بیشتری برای گرفتن تبر است.

کانسپت DS SM Tribute 2024

56 ع، ها

DS Automobiles

منبع: https://www.motor1.com/news/733331/ds-sm-tribute-concept/

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.