هیوندای در ژوئن سال گذشته یک درخواست ثبت اختراع برای این فناوری جدید ثبت کرد، اما ما برای اولین بار فقط اکنون، حدود 12 ماه بعد، آن را می بینیم. این ،وماً به این م،ی نیست که به زودی در خودروهای تولیدی مورد استفاده قرار خواهد گرفت – بسیاری از خودروسازان دوست دارند از ایده های خود با پتنت محافظت کنند – اما حداقل نشان می دهد که هیوندای به چه سمتی نگاه می کند.
بنابراین، ایده چیست؟ در درخواست ثبت اختراع 17/839994 از 14 ژوئن 2022، سازنده توضیح می دهد که این روش شامل ساخت یک پایگاه داده بر اساس داده های منبع از جمله داده های رانندگی برای یک مدار است. بر اساس این داده ها، سیستم دستورالعمل های رانندگی را ایجاد می کند و سپس قبل از به روز رس، پایگاه داده بر اساس داده های رانندگی به دست آمده توسط آن وسیله نقلیه، آن را در اختیار «حداقل یک وسیله نقلیه» قرار می دهد. یا به زبان ساده، این یک روش خودآموزی و خودبهینهسازی است که باید دستورالعملهایی را در مورد نحوه سریعتر شدن در مسیر به راننده ارائه دهد.
این تنها سیستم کمک راننده نیست که برای استفاده در خارج از جاده های عمومی قرار دارد. همین دیروز، جیپ از فناوری رانندگی خودران خارج از جاده خود استفاده کرد، که قرار است هم به آفرودهای با تجربه و هم به ماجراجویان تازه کار کمک کند.