شورولت کوروت یک خودروی اسپرت بیرقیب از نظر ارزش است. نسخههای قدیمیتر هنوز هم تاثیرگذار هستند، و داشتن یکی از آنها ضرری ندارد، اما تفاوتهایی در عملکرد بین نسلهای مختلف وجود دارد. یک ویدیوی جدید از TFLcl،ics تفاوت یک دهه ای که با کوروت ایجاد شد را نشان می دهد و یک C4 1988 را در مقابل یک C5 1999 قرار می دهد.
C4 دارای یک موتور 5.7 لیتری V8 در زیر کاپوت است. 245 ، بخار (182 کیلووات) و 340 پوند فوت (460 نیوتن متر) گشتاور تولید می کند. C5 قدرت بسیار بیشتری تولید می کند و 345 ، بخار (257 کیلووات) را از LS1 5.7 لیتری خود تولید می کند. با این حال، امتیاز گشتاور موتور مشابه C4 است – 350 پوند فوت (474 نیوتن متر). یکی دیگر از تفاوت های این دو خودرو، گیر،س آنها بود، به طوری که C5 موتور خود را با اتوماتیک جفت می کند در حالی که C4 دارای گیر،س چهار سرعته است.
مسابقه غلتکی برای C4 به خوبی شروع شد، که ممکن بود شروع را جهش کند، اما C5 قدرتمندتر قبل از عبور از خط پایان، جایگاه اول را پس گرفت. C4 چندان از آن عقب نبود. تست ترمز نهایی با یک غافلگیری بزرگ به پایان رسید، حتی اگر هر دو خودرو دارای سیستم ترمز ضد قفل بودند. شوروی قدیمیتر در 109 فوت از 60 مایل در ساعت (96 کیلومتر در ساعت) توقف کرد و C5 را ش،ت داد. کوروت 1999 برای توقف نیاز به 122 فوت داشت، اما C4 اخیراً یک سرویس ترمز کامل را تکمیل کرد که شامل لنتهای جدید و مایع تازه بود که احتمالاً به آن مزیتی میدهد.
قدرت اضافی C5 فوراً قابل توجه است. از خط شروع خارج شد و برتری قابل توجهی نسبت به C4 بدست آورد که برای کشش تلاش می کرد. C4 نتوانست فاصله را کم کند و با ش،ت بسیار زیادی از خط پایان یک چهارم مایل در 16.89 ث،ه با سرعت 89 مایل در ساعت (143 کیلومتر در ساعت) عبور کرد. C5 با زمان 15.24 ث،ه با سرعت 99.2 مایل در ساعت (159.6 کیلومتر در ساعت) اول شد.
کوروت از نسلهای C4 و C5 راه طول، را پیموده است. C8 اسکریپت نماد را تغییر داد و در نهایت آن را به یک خودروی اسپرت موتور وسط تبدیل کرد که به نوعی یک معامله عملکردی باقی می ماند. هر نسل کوروت نسبت به نسل قبلی پیشرفت کرده است و این نبرد نشان می دهد که چقدر می تواند در یک دهه تغییر کند.
منبع: https://www.motor1.com/news/628189/corvette-c4-c5-performance-battles/