شیر پروانه‌ ای چیست چه انواعی دارد چه کاربردهایی دارد از جه قسمتهایی ساخته شده | kasrasaran

شرکت اینرژی مجری مستقیم عرضه و فروش شیرآلات پروانه ای ویفری مخصوص فرآیندهای پتروشیمی، نفت و گاز، صنایع فولاد و صنایع بهداشتی و غذایی و… است. شیر پروانه ای انواع مختلفی دارد و بسته به اینکه در مسیر لوله های چه نوع سیالی قرار است نصب شود جنس آن فرق دارد. از این شیرها علاوه بر عبور سیالات برای گازها، صنایع هوایی و لوله های انتقال گاز و هوا، بخارات و حتی برای عملیات مکش هم استفاده می کنند. شیر پروانه ای APC ، مدل WD371-X ، کاربردی وسیع در صنایع پتروشیمی، کارخانجات صنعتی و پالایشگاه ها دارد. یکی از انواع آن که کاربردی گسترده در تاسیسات آبرسانی، هوای فشرده، گازهای خنثی و سیالات دارد شیر پروانه ای بدون فلنج می باشد که وضیفه اصلی آن کنترل جریان سیال می باشد. در کل، شیر پروانه ‌ای به ‌عنوان یکی از شیرهای پرکاربرد در صنایع مختلف به دلیل ویژگی‌هایی که دارد، به‌راحتی در سیستم‌ های مختلف به‌کار گرفته می شود.

شیر پروانه‌ ای چیست چه انواعی دارد چه کاربردهایی دارد از جه قسمتهایی ساخته شده | kasrasaran طراحی های ضد حریقی ارائه شده است که انسداد دریچه سیت پلیمری را قبل از آتش سوزی فراهم کرده و پشتیبانی سیل فلزی، خاموش شدن را در حین و بعد از آتش سوزی میسر می سازد. برای کنترل جریان همیشه از انواع متفاوتی دریچه ها استفاده می شود. آنها به دلایل مختلفی مانند فاز (مایع یا گازها)، فشار، محدودیت های لوله کشی و محتوای مواد جامد مورد استفاده قرار می گیرند.

دیسک داخلی این شیر مانند بال های یک پروانه حرکت می کند؛ بنابراین اسم آن را شیر پروانه ای گذاشته اند. معمولا شیرآلات صنعتی را براساس شکل دیسک داخلی نام گذاری می کنند. شير پروانه ای یا (Butterfly valve) چیست؟ یکی از شیرهای متداول در واحدهای نفت و پتروشیمی شیر پروانه ای است. حداکثر ظرفیت کار بر اساس درجه بندی بدنه یا قابلیت خاموش کردن سیت که کمتر باشد تعیین می شود. محدوده دما گسترده تر از NBR است، از -30 درجه تا +140 درجه سانتیگراد. EPDM بیشتر برای مایعات مبتنی بر آب و گلیکول و برای کاربردهای بخار استفاده می شود.

راهنمای انتخاب و خرید شیر پروانه‌ای (باترفلای ولو)

همچنین، شفت شیر پروانه‌ای باید با قسمتی از زانو که جریان از آن خارج می‌شود و یا خروجی پمپ در یک صفحه قرار داشته باشند (از نظر پوزیشن فضایی). زمانی بیش از یک قطعه و یا اتصالات در قسمت بالا دست شیر پروانه‌ای وجود داشته باشد، در تعیین جهت شفت آن، قطعه مجاور و موقعیت مکانی آن نیز باید در نظر گرفته شود. نشانگر موقعیت نقش مهمی در عملیاتی نگه داشتن سیستم های حفاظت در برابر آتش دارد.

شیر پروانه ای فولادی

انواع مختلف شیر پروانه ای بر اساس جنس، نحوه اتصال و انواع عملگرهای آن‌ها تقسیم‌ بندی شیر صافی می‌شوند. در بخش قبلی جزئیات مربوط به جنس این شیرها را به طور کامل بررسی کردیم. اکنون ابتدا این شیرها را بر اساس نحوه اتصال و بعد بر اساس محرک آن‌ها تقسیم بندی می‌کنیم. شیر پروانه ای لاگ از طریق یک صفحه فولادی به خط لوله متصل می شود. شیر پروانه دقت بالایی دارند که نصب آنها برای کاربردهای صنعتی بهتر است.

  • ساختمان شیر پروانه‌ای از يك بدنه معمولی، يك صفحه مدور كه تقريباً در وسط قرار دارد، یک دیسک جهت باز و بسته شدن مسیر سایل و لاستیک آببندی تشكيل شده است.
  • شیرهای پروانه ای متفاوتی باید در نظر‌ گرفته‌ شوند، از جمله صفر افست، دو افست و سه افست.
  • در نتیجه، کاربردها و صنایع مختلف، از جمله همه چیز، از تهویه مطبوع و حفاظت در برابر آتش‌ گرفته‌ تا دوغاب و سرویس بهداشتی.
  • اگر کاربر از سازگاری شیمیایی فرآیند یا انتخاب محرک مطمئن نیست، یک شرکت واجد شرایط می‌تواند برای اطمینان از انتخاب صحیح کمک کند.
  • طراحی شیرهای پروانه ای فلنج دار به صورت دوبار خارج از مرکز (double eccentric) می باشد.
  • کیفیت مونتاژ بالاست و اکثر شیرهای قیمت متوسط رو به بالا از کیفیت مناسبی برخوردارند.

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.