هر خودروی فرمول 1 دارای 9 دوربین است. ممکن است بیش از حد به نظر برسد، اما با توجه به پوشش بینظیری که در هر پخش با آن مواجه میشویم، شکایت ، سخت است. یک ویدیوی جدید از F1 نشان می دهد که علم پشت پرتو پرتوهای ویدئویی از ماشین به اتاق نشیمن ما بی پایان است.
قابل تشخیص ترین دوربین در ساختار “T” یافت می شود که در بالای هر خودروی F1 قرار دارد. این نمای رو به بالا و رو به جلو را به بینندگان می دهد که اغلب توسط پخش کننده ها استفاده می شود. دو دوربین دماغه جلو درست در ،مت دماغه ماشین وجود دارد و یک دوربین رو به عقب که روی ساختار ضربه ای عقب نصب شده است. دو دوربین اضافی در دو طرف شاسی در پشت راننده، یک دوربین رو به روی راننده در کابین خلبان و یک دوربین 360 روی بدنه جلوی راننده نصب شده است. حتی یک دوربین در داخل کلاه ایمنی هر راننده وجود دارد.
همه این دوربین ها هر کدام پردازنده مخصوص به خود را دارند که می تواند تعیین کند که آیا با برق تامین شده توسط خودرو یا باتری داخلی کار کند. این بدان م،است که حتی زم، که ماشین خاموش است یا تصادف می کند، باز هم می توانند فیلمی بین 15 تا 20 دقیقه ضبط کنند. هنگامی که آنها به طور عادی کار می کنند، فیلم از طریق یک واحد رابط فرمول 1 یا FIU از ماشین پخش می شود. تمام فیلمها را ضبط میکند و به تولیدکنندگان اجازه میدهد صدا را برای ارائه بهتر به بینندگان تنظیم کنند.
دوربین درون کلاه – مسلماً چشمگیرترین دوربین مجموعه – بسیار پیچیده است. F1 باید با هر سازنده کلاه ایمنی کار کند تا لنز را در سمت راست سر راننده نصب کند و یک پردازنده را در کنار کلاه ایمنی تعبیه کند. از طریق کابلی که از کلاه ایمنی آویزان است و به دسته سیم خودرو متصل می شود، به خودرو متصل می شود.
دوربینها تنها چیزهایی نیستند که پخشکنندهها برای ع،برداری از اقدامات در مسیر استفاده میکنند. هر خودروی F1 همچنین دارای دو میکروفون بر روی بدنه است تا صدای موتور یا تصادف را ضبط کند. و به گفته مدیر دوربین آنبرد، دینو لئون، F1 قصد دارد در آینده نزدیک موارد بیشتری را اضافه کند.
منبع: https://www.motor1.com/news/730221/f1-onboard-cameras-explained/