CX-80 اساساً یک نسخه سه ردیفه از مزدا CX-60 است که از همان پلت فرم مبتنی بر دیفرانسیل عقب استفاده می کند. از آنچه می تو،م بگوییم، فاصله بین دو محور کمی بیشتر است و پنجره بین ستون های C و D بزرگتر از CX-80 است. نمای ظاهری این خودرو بسیار شبیه مزدا CX-70 به نظر می رسد و از همان استایل جلویی مانند سایر شاسی بلندهای مزدا استفاده می کند. اما از فاصله دور، استتار باعث میشود که ویزاژ شبیه یک رو، رویس اسپکتر جدید به نظر برسد.
10 ع، ها
مزدا اخیراً در حال عرضه است و مجموعه ای از محصولات جدید را روانه بازار کرده است. علاوه بر شاسیبلندهای بزرگ جدید، در حال برنامهریزی یک CX-5 جدید برای سال 2025 است که میتواند دارای پیشرانه هیب، باشد. علاوه بر این، صحبت از یک خودروی اسپرت جدید با موتور چرخشی است که از سیستم هیب، استفاده می کند و موتور چرخشی را با باتری و چندین موتور الکتریکی ،یب می کند. هیچ چیزی تایید نشده است، اما ما یک پتنت برای خودروی جدید در ماه گذشته دیدیم.
منبع: https://www.motor1.com/news/674501/mazda-cx-80-spy-p،tos/
CX-60 که سال گذشته عرضه شد، با یک موتور 2.5 لیتری بنزینی همراه با یک موتور الکتریکی همراه شد که در مجموع 323 ، بخار قدرت و 369 پوند فوت گشتاور تولید می کرد. پیشرانه های اختیاری شامل یک موتور 3.3 لیتری شش دیزلی مستقیم با قدرت 251 ، بخار و گشتاور 404 پوند فوت و یک نوع هیب، استرالیایی با موتور 3.3 لیتری شش سیلندر بنزینی و سیستم هیب، ملایم 48 ولتی است.
هنوز تاریخ رسمی برای CX-80 تعیین نشده است. با این حال، این خودروساز تایید کرد که در اروپا و همچنین ژاپن فروخته خواهد شد. هیچ صحبتی در مورد عرضه آن در آمریکای شمالی وجود ندارد، جایی که ما قبلاً مزدا CX-90 را داریم که اساساً خودرویی بسیار مشابه با مشخصات کمی گسترده تر است.
ما به تازگی مزدا CX-80 جدید را در حال آزمایش در اروپا دیدیم، جایی که قرار است اوا، امسال عرضه شود. با پوشیدن استتار سنگین، تشخیص جزئیات کراس اوور جدید با صندلی های سه ردیفه دشوار است. با این حال، شباهت با سایر مدل های موجود در خط تولید خودروساز را نمی توان انکار کرد.