موتور هواپیما فقط در صورت اجازه و، هوانوردی قابل استفاده است. در فوریه 1937 مرسدس بنز مجوز رسمی نصب DB 601 را دریافت کرد. در همین حال، پورشه پیشرفت قابل توجهی در مفهوم خودرو داشت. خودرویی که برای ثبت رکورد تلاش کرد، داشتن سه محور و یک موتور هواپیما با سیلندرهای بالای سر بود. پورشه مح،ه کرد که برای سرعت رکورد 550 کیلومتر در ساعت پس از طی مسافت 5 کیلومتری، ،وجی موتور حداقل 1618 کیلو وات (2200 ، بخار)، یا بهتر است 1838 کیلو وات (2500 ، بخار)، لازم است.
منبع: https://www.mercedes-benz.com/en/innovation/milestones/t-80-record-giant-from-1939/
در سال 1936 تلگرافی از Stuck to Kissel پروژه T 80 را آغاز کرد. در سال 1937 دایم،-بنز AG قرارداد طراحی را با پورشه منعقد کرد. در همان زمان، جستجو برای واحد قدرت کامل آغاز شد. موتور هواپیمای مرسدس بنز DB 601 یک رقیب آشکار بود: در رکوردهای پروازی که در سال های 1938 و 1939 ایجاد شد، تا 2036 کیلو وات (2770 ، بخار).