فراری در روشی که سنت و تکنولوژی پیشرفته را به یک اندازه پذیرفته است منحصر به فرد است. این شاید در هیچ کجا به اندازه جدیدترین خودروی آن، 12Cilndri، جانشین 812 Superfast مشهود نباشد. فراری کاورهای 12Cilindri و 12Cilindri Spider را روز پنجشنبه در میامی بیرون کشید. و همانطور که از نامش پیداست، همه چیز در مورد آن موتور 12 سیلندر است.
واحد 6.5 لیتری 65 درجه آ،ین تکامل فراری F140 V-12 است که برای اولین بار در انزو دو دهه پیش استفاده شد. در اینجا، 819 ، بخار تنفس طبیعی در 9250 دور در دقیقه و 500 پوند فوت گشتاور در 7250 دور در دقیقه تولید می کند، با خط قرمز تنظیم شده در 9500 دور در دقیقه. هیچ کمکی هیب، نیز وجود ندارد – فراری موفق شده است که تمام استانداردهای آلایندگی مربوطه را بدون تکیه بر برقیسازی رعایت کند.
این موتور تقریباً شبیه موتور 812 Competizione است که با میله های اتصال تیت،ومی و یک سوپاپ که بالابرهای هیدرولیک معمولی را برای یک سیستم سفت و سخت با دنباله های انگشت غلتکی جدا می کند. هر چند منحصر به فرد، سیستمی به نام «شکل دهی گشتاور تنفسی» است که از الکترونیک برای اصلاح منحنی گشتاور در دنده های سوم و چهارم استفاده می کند.
همراه با موتور یک گیر،س هشت سرعته دوکلاچه در عقب نصب شده است که نوید تعویض دنده 30 درصد سریعتر از گیر،س 812 را می دهد. با توجه به اینکه 812 یکی از خودروهایی بود که سریعترین دنده را در جادهها تغییر میداد، ما فقط میتو،م تصور کنیم که چه حسی دارد. تغییر به سمت ،تیک های بلندتر 21 اینچی به طور موثر ضریب دنده را 5.0 درصد کوتاه می کند و به شتاب بهتر کمک می کند. فراری شتاب 0 تا 62 مایل در ساعت را 2.9 ث،ه و شتاب 0 تا 124 مایل در ساعت را کمتر از 7.9 ث،ه اعلام کرده است. اسپایدر به سختی کندتر است و شتاب آن به ترتیب 2.95 ث،ه و 8.2 ث،ه است. حدا،ر سرعت برای هر دو بالاتر از 211 مایل در ساعت است.
از نظر اندازه، 12 Cilindri در بیشتر ابعاد کمی بزرگتر از 812 Superfast است، اگرچه فاصله بین دو محور یک اینچ کوتاهتر است. طراحی مشابه چیزی است که در روما دیده ایم، با جزئیات فنی بیشتر. پنل مشکی جلوی کاپوت و بین چراغ ها به پنل پل،ی گ،ی که در نمونه های اولیه 365 GTB/4 Daytona یافت می شود اشاره دارد. در واقع، همه چیز کاملاً دیتونا است.
در داخل، فرمان سنتی فراری مملو از کنترل است، اما برخلاف بسیاری از مدلهای جدید این برند، یک نمایشگر مرکزی اطلاعات سرگرمی وجود دارد. در غیر این صورت، کابین با چیزی که در Purosangue دیدهایم، منهای صندلیهای عقب تفاوت چند، ندارد.
همانطور که انتظار می رود، 12Cilindri از جدیدترین سیستم های کنترل شاسی فوق پیشرفته فراری، از جمله کنترل لغزش جانبی 8 بهره می برد که برای ،ن سریع تر سطح ،بندگی ،تیک ها طراحی شده است. همچنین سیستم فرمان چهار چرخ مستقل هوشمندانه ای وجود دارد که می تواند تایرهای عقب را در جهت مخالف یکدیگر هدایت کند. همانطور که قبلا ذکر شد، اندازه چرخ ها از 20 به 21 اینچ افزایش می یابد که 275/35ZR21s در جلو و 315/35ZR21s در عقب است. ،یداران میتوانند ،تیکهای میشلین پایلوت اسپرت S 5 یا گودیر ایگل F1 سوپراسپرت را انتخاب کنند.
فراری فقط وزن خشک را نقل می کند – به این م،ی که مایعات لازم برای رانندگی وجود ندارد – بنابراین ما دقیقاً نمی د،م وزن 12Cilindri چقدر است. وزن خشک کوپه 3459 پوند و برای اسپایدر 3571 پوند است. بنابراین چیزی بین 3700 تا 3800 پوند آماده رانندگی رقم بزنید. فراری همچنین می گوید 12Cilindri 15 درصد سفت تر از 812 است.
همانطور که انتظار می رفت، این فراری V-12 ارزان نخواهد بود. 12Cilindri برای مدل کوپه 423000 دلار (395000 یورو) و برای کانورتیبل 466000 دلار (435000 یورو) قیمت دارد. ما همچنین فرض می کنیم که 12Cilindri در حال حاضر برای سال های آینده فروخته شده است، مانند فراری ها. مخصوصا فراری های V-12.
منبع: https://www.motor1.com/news/718292/ferrari-12cilindri-supercar-،rsepower/