فراری 412P در سال 1967 با مسافت 1000 کیلومتر در اسپا در حراج بلدرچین به قیمت 40 میلیون دلار رسید.
انتشار: مرداد 01، 1402
بروزرسانی: 02 فروردین 1404

فراری 412P در سال 1967 با مسافت 1000 کیلومتر در اسپا در حراج بلدرچین به قیمت 40 میلیون دلار رسید.

شاسی 0854 یکی از دو خودروی اصلی 412P است که سایر خودروها از مشخصات کارخانه P3 تبدیل شده اند. از زمان بازسازی آن، به طور فعال در نمایشگاه های سراسر ایالات متحده به نمایش گذاشته شده است.



منبع: https://www.motor1.com/news/678210/1967-ferrari-412p-bonhams-2023-quail-auction/فراری 412P اساساً نسخه مشتری ماشین مسابقه ای 330 P3 بود که در فیلم "فورد علیه فراری" به طور برجسته ظاهر شد. خودروهای P خود جانشین فراری 250 LM بودند که برای رقابت در مسابقات استقامتی خودروهای اسپرت/GT ساخته شدند، از جمله این خودرو که در حراج امسال RM Sotheby در مونتری به نمایش درآمد.

فراری 412 پی برلینتا 1967 این فراری 412P برلینتا تأثیر فوری داشت و در مسابقات قهرم، جه، FIA شرکت کرد. در سال 1967 تولید شد و توسط تیم سرهنگ رونی هور ،یداری شد. این خودرو با رنگ قرمز مسابقه ای ایتالیایی با دماغه آبی کمبریج، یکی از دو خودروی خصوصی 412P بود که در آن سال کمپین تبلیغاتی انجام شد. این خودرو که توسط ریچارد آتوود و لوسین بیانکی هدایت می شد، در مجموع 1000 کیلومتر اسپای بلژیک به مقام سوم رسید و به فراری کمک کرد تا ،وان خود را در مسابقات قهرم، جهان در سال 1967 حفظ کند.

6 ع، ها

شاسی 0854 همچنین قبل از ،ید دیوید پایپر در مسابقات 24 ساعته لمانز 1967 و مسابقه 6 ساعته برندز هاچ در بریت،ا شرکت کرد. پایپر از آن برای رقابت در مسابقات پاریس 1000 کیلومتر، کیالامی 9 ساعت و کیپ تاون 3 ساعت استفاده کرد. تحت مالکیت پایپر، در طول سالهای 1968 تا 1969 در اروپا و آفریقای ج،ی مسابقه داد و در 200 کیلومتر نورنبرگ 1968، Solituderennen در هاکنهایم و جایزه بزرگ سوئد پیروز شد.

به مالکان و علاقه مند، که در مورد این موضوع در FerrariChat.com بحث می کنند بپیوندید!
فراری 412P یک خودروی مسابقه ای نمادین است که در دهه 1960 اثری پاک نشدنی در دنیای اتومبیل ر، بر جای گذاشت. این خودرو که در سال 1967 معرفی شد، به طور خاص برای مسابقات استقامت طراحی شد و دارای بدنه ای براق و آیرودینامیک ساخته شده توسط Pininfarina بود. در زیر کاپوت، 412P به یک موتور قدرتمند V12 مجهز شده بود که قادر به تولید ، بخار چشمگیر و عملکرد مهیج در پیست بود.

در سال 1969، این خودرو توسط کریس کورد، نوه EL Cord، که شرکت خودروسازی Cord را تأسیس کرد، ،یداری شد. بعداً دست به دست شد و از مجموعه های ،د آنتونی بامفورد، سر پل وستی، جان مک کاو و بروس مک کاو گذشت و مالک فعلی آن را به دست آورد. سپس تحت یک بازسازی پرزحمت نه ساله قرار گرفت که شامل بازسازی بدنه اصلی و رنگ بندی مسابقه ای از روزهای آن با تیم سرهنگ رونی هور بود.