کارلوس تاوارس در سال 2014 به ،وان مدیر عامل و رئیس گروه PSA انتخاب شد. هنگامی که شرکت فرانسوی در سال 2021 با Fiat-Chrysler Automobiles ادغام شد، او اولین مدیرعامل Stellantis شد. اما دلالان آمریکایی از نحوه هدایت کشتی تاجر 66 ساله پرتغالی کاملاً هیجان زده نیستند.
شورای ملی فروشندگان Stellantis ایالات متحده در نامه ای سر،ه به تاوارس، مدیر عامل شرکت را متهم کرد که چهارمین خودروساز بزرگ جهان را به سمت یک “فاجعه” هدایت می کند. دلالان بهویژه از نحوه سرمایهگذاری 40 میلیون دلاری در سال گذشته ناراضی هستند. علاوه بر این، رئیس بزرگ به دلیل ایجاد “ت،یب سریع” جیپ، رام، دوج و کرایس، مورد انتقاد قرار می گیرد.
فروش جیپ در نیمه اول سال 2024 9 درصد کاهش یافت در حالی که رم 26 درصد کاهش یافت. کرایس، با کاهش 8 درصدی مواجه شد در حالی که دوج 16 درصد کاهش یافت. فیات 67 درصد رشد داشت، اما این به نظر بهتر از آنچه که هست میرسد، زیرا این برند ایتالیایی تا ماه ژوئن تنها 316 خودرو در ایالات متحده فروخت. در مورد آلفارومئو، تحویل 2 درصد افزایش یافت.
این نامه سر،ه که در قالب پیدیاف موجود است و در تاریخ 10 سپتامبر منتشر شده است، نگر،های بزرگی را که دلالان در ایالات متحده در مورد اینکه Stellantis به کجا میرود، نشان میدهد:
سهم بازار برندهای شما تقریباً به نصف کاهش یافته است، قیمت سهام Stellantis در حال سقوط است، کارخانه ها در حال بسته شدن هستند، ا،اج ها بیداد می کنند، و مدیران کلیدی در حال فرار از شرکت هستند. دعوای سرمایه گذاران، دعوای تامین کنندگان، اعتصابات – پیامدها در حال افزایش است. ش،ه توزیع، بدنه فروشنده شما، در حالت کمخونی و کاهش یافته رها شده است.»
Stellantis قبلاً پاسخی صادر کرده است:
“در Stellantis، ما معتقد نیستیم که حملات شخصی عمومی، مانند آنچه در نامه سر،ه رئیس NDC علیه مدیرعامل ما آمده است، موثرترین راه برای حل مشکلات باشد. ما مسیری را آغاز کرده ایم که موفقیت آمیز خواهد بود. ما برای جلوگیری از هرگونه اختلاف عمومی که توانایی ما در ارائه نتایج را به تأخیر می اندازد به همکاری با فروشندگان خود ادامه خواهد داد.”
اما همه چیز در Stellantis تیره و تار نیست. این هفته، این شرکت اعلام کرد که قصد دارد 406 میلیون دلار در سه کارخانه میشیگان برای ساخت خودروهای الکتریکی در کنار همتایان احتراقی خود سرمایهگذاری کند. یکی از کارخانه ها Sterling Heights است که تاوارس اخیراً گفته است که کامیون های زیادی بلافاصله پس از ،وج از خط مونتاژ نیاز به تعمیر دارند.
برای خبرهای خوب بیشتر، هیچ یک از 14 برند زیر چتر شرکت حذف نخواهد شد. اگرچه تاوارس در ماه ژوئیه گفت که خودروسازان زیانآور حذف خواهند شد، اما بی،ه رسمی بعدی استلانتیس مجدداً تاکید کرد که این شرکت به برنامه اولیه خود که در سال 2021 اعلام شده بود پایبند است.
زم، که در اوایل سال 2021 شرکت بزرگ خودروسازی ایجاد شد، تاوارس متعهد شد که به مدت 10 سال به همه برندها پول بریزد. این بدان م،است که برندهایی مانند کرایس، در ایالات متحده و همچنین لانچیا و DS Automobiles در اروپا باید حداقل تا پایان این دهه ایمن باشند.
به نظر می رسد که Stellantis تلاش می کند تا کیفیت را افزایش دهد، به طوری که Wagoneer S می تواند تا زم، که اولین جیپ EV برای آمریکا “کیفیت عالی” ارائه دهد به تعویق بیفتد.
دلالان آمریکایی از تاوارس می خواهند که تصمیمات درستی اتخاذ کند تا Stellantis بتواند سهم بازار از دست رفته را به دست آورد و به طور کامل از ظرفیت تولید موجود استفاده کند. چگونه؟ با بازگرداندن «کارمندان شما، کارمندان ما و کارمندان تأمینکنندگانتان با ساخت و فروش خودروهایی که آمریکاییها میخواهند ب،ند و میتوانند ب،ند».
شورای ملی فروشندگان Stellantis ایالات متحده می گوید که شاهد این وضعیت تاسف بار بوده است و بیش از دو سال است که این زنگ خطر را به تیم اجرایی به صدا در آورده است. آنها مدیرعامل را متهم می کنند که مسیری را تعیین کرده است که “در درازمدت یک فاجعه خواهد بود. یک فاجعه نه فقط برای ما، بلکه برای همه درگیر – و اکنون، آن فاجعه فرا رسیده است.”
گروه فول، واگن رقیب Stellantis نیز روزهای سختی را پشت سر می گذارد. رئیس مالی، دکتر آرنو آنتلیتز، هفته گذشته گفت که شرکت “یک، شاید دو” سال فرصت دارد تا اوضاع را تغییر دهد.
منبع: https://www.motor1.com/news/733456/stellantis-dealers-blame-ceo-disaster/