فورد فروش سه ماهه اول خود را برای سال 2024 اعلام کرده است و در مجموع نسبت به سال 2023 نسبت به سال 2023 رشد متوسطی 5.7 درصدی داشته است. همه چیز در ظاهر خوب به نظر می رسد، اما یک فرو رفتن عمیق تر روندهای جالبی را نشان می دهد. و صادقانه بگویم، اگر در حال حاضر کمی نگر، در اطراف دفتر مرکزی فورد وجود نداشته باشد، شوکه خواهیم شد.
برانکو و موستانگ روند نزولی دارند. Bronco با افت 25.8 درصدی با فروش 24066 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، فاصله زیادی با آن دارد. در همین حال، جیپ ر،ر برای سال 2024 تاکنون به 38308 دستگاه رسیده است که افزایش بسیار ناچیز 1 درصدی را نشان می دهد. ر،ر را قویاً به ،وان رهبر فروش در این بخش آفرود برجسته می سازد.
6 ع، ها
فروش فورد موستانگ تقریباً به همان اندازه کاهش نیافته است، اما هنوز 6.8 درصد از سرعت سال گذشته یا 13707 دستگاه پونی کمتر است. بدیهی است که شورولت کامارو و دوج چلنجر در معرض خطر از دست دادن جایگاه برتر نیستند. همانطور که گفته شد، دوج هنوز 9737 چلنجر را در سال جاری تاکنون فروخته است. این خودرو چندان از موستانگ عقب نیست، خودرویی که در نسل فعلی خود هنوز جوان است. علاوه بر این، فروش موستانگ در سال های اخیر تا حد زیادی کاهش یافته و به کمترین میزان خود رسیده است.
اخبار کامیون معمولا برای فورد خوب است، اما این بار نه. فروش سری F با 152943 پیکاپ در سال 2024 تاکنون 10.2 درصد کاهش یافته است. فروش 129987 دستگاه شوروی سیلورادو به راحتی کافی است. رنجر فقیر، با این حال، در انتهای ج، امتیازات فرو رفته است. فقط 1918 کامیون سایز متوسط فورد خانه پیدا ،د.
البته در مورد فروش سری F و Ranger یک هشدار بزرگ وجود دارد. یک F-150 فیس لیفت شده تنها در ماه مارس به نمایندگی ها رسید، بنابراین منطقی است که باور کنیم ،یداران منتظر آ،ین نسخه بودند. به همین ترتیب، نسل بعدی رنجر نیز در ماه مارس وارد بازار شد و جایگزین مدل قبلی با بیش از 10 سال قدمت شد. فروش Q2 نشان می دهد که ،یداران در مورد کامیون های جدید چه احساسی دارند.
سود واقعی از کراس اوورهای فورد حاصل می شود. Edge با فروش 35157 دستگاه در این دوره 73.3 درصد رشد کرد. Escape نیز 73 درصد افزایش داشت و به 36595 فروش رسید. در اینجا ط،های عجیب وجود دارد، زیرا Edge پس از سال 2024 مرده است و شایعات به کشته شدن Escape پس از سال 2025 اشاره میکنند. همچنین فورد ماوریک وجود دارد که در سه ماهه اول 39061 فروش داشته است. این یک افزایش 81.9 درصدی برای کامیون کوچک است. فروش ا،پدیشن بزرگ نیز 11.4 درصد افزایش یافت.
به طور خلاصه، شاسیبلندهای رایج و ماوریک در حال حاضر کارهای سنگینی را انجام میدهند، اما خودروهای الکتریکی نیز همچنان ادامه میدهند. F-150 Lightning، Mustang Mach-E و E-Transit در مجموع باعث افزایش 86 درصدی در فروش الکتریکی شدند که در راس آنها Mach-E با 9589 دستگاه قرار گرفت. فورد 7743 دستگاه لایتنینگ فروخت که 2891 E-Transit دیگر گروه را تکمیل کرد. با کاهش تولید برق در فورد، جالب است که ببینیم فروش Q2 EV در مقایسه با مدل های هیب، و احتراقی چگونه است.
منبع: https://www.motor1.com/news/714850/ford-sales-q1-2024-bronco-ranger-mustang-edge/