Stellantis اعداد فروش را برای سه ماهه سوم منتشر کرده است که به تازگی به پایان رسیده است، و آنها ظاهر خوبی ندارند. در مجموع، محموله ها با 20 درصد کاهش به 305294 دستگاه خودرو در مقایسه با سه ماهه مشابه سال گذشته رسیده است. همه برندها به جز فیات افت ،د. مارک ایتالیایی در واقع 118 درصد رشد کرد، اما از آنجایی که تنها 316 خودرو فروخت، بهتر از آنچه هست به نظر می رسد.
حتی جیپ نیز با مشکل مواجه است زیرا تحویل در سه ماهه سوم 2024 با کاهش 6 درصدی به 144963 دستگاه رسیده است. در 9 ماهه اول سال، تقاضا با کاهش 8 درصدی به 449149 دستگاه رسیده است. رم نیز بهتر از این نیست زیرا فروش 19 درصد در سه ماهه سوم کاهش یافت و به 108925 دستگاه رسید. از ژانویه تا سپتامبر، این شرکت با کاهش 24 درصدی به 309718 کامیون و وانت رسیده است.
کرایس، به یک مدل تبدیل شده است زیرا مینی ون Pacifica تنها بازمانده پس از مرگ 300C است. تحویل در سه ماهه سوم با 47 درصد کاهش به 22482 دستگاه رسید. طی 9 ماهه اول، فروش 21 درصد کاهش یافته و به 97054 دستگاه رسیده است.
تا جایی که به دوج مربوط می شود، به نوعی توانست یک دارت را بفروشد. واضح است که این برای حرکت دادن سوزن کافی نبود. تقاضا در سه ماهه سوم سال 2024 با 43 درصد کاهش به 26559 دستگاه رسید. در سال جاری تاکنون دوج با 24 درصد کاهش به 119294 دستگاه رسیده است.
آلفارومئو نیز سال بدی را پشت سر می گذارد. با وجود اینکه Tonale اخیراً به خط تولید ملحق شده است، فروش کلی در سه ماهه سوم 29 درصد کمتر بوده و به 2049 دستگاه کاهش یافته است. از ژانویه تا سپتامبر، حجم خودرو با 10 درصد کاهش به 6826 خودرو رسید.
طی 9 ماه اول سال، Stellantis در ایالات متحده 17 درصد کاهش داشته است و به زیر یک میلیون رسیده است. تا ماه سپتامبر 982827 دستگاه تحویل شد.
دقیقاً وضعیت در Stellantis چقدر بد است؟ با توجه به نامه سر،ه ارسال شده توسط شورای ملی فروشندگان Stellantis ایالات متحده به کارلوس تاوارس، این یک “فاجعه” است. مدیر عامل عامل “ت،یب سریع” جیپ، کرایس،، رم و دوج مقصر شناخته می شود. در اینجا گزیده ای از نامه است که برخی از مشکلات را برجسته می کند:
سهم بازار برندهای شما تقریباً به نصف کاهش یافته است، قیمت سهام Stellantis در حال سقوط است، کارخانه ها در حال بسته شدن هستند، ا،اج ها بیداد می کنند، و مدیران کلیدی در حال فرار از شرکت هستند. دعوای سرمایه گذاران، دعوای تامین کنندگان، اعتصابات – پیامدها در حال افزایش است. ش،ه توزیع، بدنه فروشنده شما، در حالت کمخونی و کاهش یافته رها شده است.»
چند روز پیش، Stellantis اعتراف کرد که تعداد زیادی خودرو در ایالات متحده فروخته نشده است و میخواهد این تعداد را تا پایان سال به 330000 خودرو کاهش دهد. در پایان ماه جولای، کارلوس تاوارس، مدیر عامل شرکت، از مشکل کیفیت شکایت کرد. رئیس هونچو اشاره کرد که کامیونهای Ram بسیار زیادی هستند که بلافاصله پس از ،وج از خط مونتاژ نیاز به تعمیر دارند.
در همین حال، جان الکان، رئیس Stellantis، آشکارا اعتراف کرده است که فرآیند جستجو برای یافتن فردی برای جایگزینی تاوارس در حال انجام است. با این حال، بلومبرگ به نقل از افراد آشنا با این موضوع، مدیرعامل فعلی تا پایان قراردادش در ژانویه 2026 باقی خواهد ماند و حتی ممکن است تمدید شود.
منبع: https://www.motor1.com/news/735983/stellantis-sales-down-q3-2024/