- جیم فارلی میخواهد «از تجارت خستهکننده خودرو خارج شود و وارد تجارت نمادین خودرو شود».
- Fiesta و Mondeo/Fusion برنمی گردند.
- فو، در سال 2025 از بین خواهد رفت.
زم، که فورد چند سال پیش تصمیم به کشتن فیستا، فو،، فیوژن و تاروس گرفت، بیش از چند ابرو بالا رفت. اساساً همین اتفاق در اروپا رخ داد، جایی که فیستا و موندئو به تدریج کنار گذاشته شدند و فو، در سال 2025 بازنشسته شد. چرا بیضی آبی از شر اتومبیل های خود خلاص می شود؟ زیرا این کار «، ، از تجارت خسته کننده خودرو و ورود به تجارت نمادین خودرو» است.
این همان چیزی است که جیم فارلی، مدیرعامل این شرکت به بریت،ا گفت ماشین مجله در مصاحبه اخیری که طی آن اعتراف کرد که این خودروها “مشتریان زیادی را دوست داشتند.” علیرغم محبوبیت نسبتاً معقولی، هد هونچو از دیربورن میگوید که برای مثال، برخلاف خودروهای تجاری، ارزش سرمایهگذاری بیشتر برای خودروهایی مانند Fiesta، Focus و Mondeo را ندارد.
جایگزینی مستقیم برای آن خودروها متاسفانه برنامه ریزی نشده است. در عوض، فورد امیدوار است که سوزن را با چند شاسی بلند الکتریکی مبتنی بر فول، واگن حرکت دهد. سوار بر پلتفرم MEB، Explorer و Capri به ترتیب با ID.4 و ID.5 ارتباط زیادی دارند. کراس اوور بسیار موفق پوما در شرف تولید یک مشتق کاملاً الکتریکی است. علیرغم حمله آلایندگی صفر، فورد اروپا اخیراً از برنامه خود برای استفاده از برق فقط از سال 2030 عقب نشینی کرد.
در مورد وسایل نقلیه نمادینی که فارلی به آنها اشاره کرد، او به خودروهایی مانند برونکو، موستانگ و رپتور اشاره داشت. خودروی پونی به فورد اطمینان میدهد که «میتواند با پورشه با موستانگ مق، کند» و برای انجام این کار، قصد دارد در آینده پول بیشتری سرمایهگذاری کند. هاردکور GTD گواه آن است. برنجی برتر توضیح داد که وسایل نقلیه مشتاق همیشه یک “،ب و کار جانبی” بوده است که هرگز واقعاً تامین مالی نشده است، اما اکنون آنها در حال تبدیل شدن به “،ب و کار ما” هستند.
اما کشتن این خودروهای “خسته کننده”، گروه فول، واگن، تویوتا، استلانتیس و کیا/هیوندای را در موقعیت خوبی قرار می دهد، زیرا آن دسته از خودروسازان هنوز در حال تولید خودروهای معمولی هستند. همانطور که قبلا گزارش داده بودیم، فروش فورد در اروپا در حال کاهش است. تا ماه ژوئن، آنها در اتحادیه اروپا، EFTA و بریت،ا 16.9 درصد کاهش یافته اند. که باعث کاهش سهم بازار از 4.1 درصد به 3.3 درصد شد.
در نیمه اول سال 2024، سه مدل پرفروش اروپا، شاسی بلند نبودند. حداقل در اروپا، فورد با محدود ، خط تولید خودروهای سواری خود به پوما، کوگا، موستانگ ماخ-ای، چند خودروی برقی مرتبط با فول،واگن، و موستانگ که مطمئناً محصولی خاص خواهد بود، ریسکهای زیادی میکند. ما در حال حاضر فو، را حذف می کنیم زیرا کارخانه سارلوئیس در آلمان تولید خود را در سال آینده به پایان می رساند.
البته فروش یک چیز است و حاشیه سود چیز دیگری. با این حال، ارائه ن، یک خودروی “خسته کننده” و اجازه دادن به رقبا برای گرفتن تمام این تقاضا، گیج کننده است.
منبع: https://www.motor1.com/news/735301/ford-wants-stop-making-boring-cars/