فورد نزدیک به 15 هزار فیوژن را برای خطر آتش سوزی به یاد می آورد



تولید فورد فیوژن در جولای 2020 پس از تصمیم این خودروساز برای ، بخش سدان در ایالات متحده متوقف شد. این حرکت برای بسیاری از متخصصان صنعت یک شوک بود زیرا فورد همچنان در سال‌های 2018، 2019 و 2020 بیش از 100000 دستگاه از فیوژن به فروش می‌رساند. به تازگی فراخوان جدیدی برای این مدل اعلام کرده است.

انجمن ملی ایمنی ترافیک بزرگراه جزئیات مربوط به کمپین شماره 23V440000 را منتشر کرده است که بر 14452 نمونه از فورد فیوژن تأثیر می گذارد. به‌طور دقیق‌تر، فیوژن انرژی مربوط به سال‌های مدل ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ تحت تأثیر بالقوه است. خودروهای آسیب دیده بین 6 دسامبر 2017 تا 27 ژوئیه 2020 تولید شده اند و به باتری های ولتاژ بالا 30 Ah مجهز هستند. برای یادآوری، Fusion Energi نسخه پلاگین هیب، این سدان بود که در نمایشگاه خودروی آمریکای شمالی 2012 در دیترویت رونمایی شد.

NHTSA توضیح می دهد که وسایل نقلیه احتمالی آسیب دیده مجهز به یک ماژول کنترل انرژی باتری هستند که ممکن است به دلیل ولتاژ و جریان بیش از حد آسیب ببینند. این می تواند منجر به از دست دادن نیرو یا آتش سوزی شود و در نتیجه خطر تصادف یا جراحت را افزایش دهد. این آژانس همچنین می‌گوید علت اصلی فعال‌سازی دستگاه وقفه فعلی (CID) در حال حاضر ناشناخته است و توسط خودروساز تحت بررسی است.

در حال حاضر هیچ اصلاحی نیز وجود ندارد. فورد در حال کار بر روی یک راه حل است و به دارندگان خودروهای بالقوه آسیب دیده توصیه می کند خودروهای خود را شارژ نکنند. انتظار می رود نامه هایی که به صاحبان خطر ایمنی اطلاع می دهد در 10 ژوئیه ارسال شود و نامه های دوم پس از ایجاد اصلاحات در تاریخ بعدی ارسال شود.

این اولین فراخوان فیوژن برای سال نیست. در ماه مارس، فورد فراخو، برای 1,167,825 دستگاه از این سدان را از سال های 2013 تا 2018 اعلام کرد. مشکل مربوط به شیلنگ های ترمز جلو بود و شرکت گفت که رفع آن بسیار ساده است – هر دو شیلنگ ترمز جلو باید تعویض می شدند و ترمزها بازرسی می شدند. با این حال، تنها خودروهای غیرهیب، تحت تأثیر این فراخوان قرار گرفتند.


منبع: https://www.motor1.com/news/674383/2019-2020-ford-fusion-phev-recall/

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.