- فیات 124 اسپایدر را فرا می خواند زیرا کیسه های هوا ممکن است با “نیروی بیش از حد” باز شوند.
- نرمافزار ماژول کنترل کیسه هوا دارای مشخصات ولتاژ شتابسنج نادرست است که منجر به باز شدن نیرومندتر از حد انتظار میشود.
- فیات قصد دارد نرم افزار خودرو را دوباره برنامه ریزی کند تا مشکل را برطرف کند.
فیات 15835 124 اسپایدر را فراخوان می کند زیرا کیسه های هوا ممکن است با “نیروی بیش از حد” باز شوند. این نقص در نرمافزار ماژول کنترل کیسه هوا است که میتواند بهجای باز، تک مرحلهای در برخی تصادفات، بهطور نادرست باز شدن کیسه هوای جلوی دو مرحلهای را ایجاد کند، که باعث میشود آن را با استانداردهای ایمنی خودروهای فدرال مطابقت نداشته باشد.
این استاندارد معیارهای عملکرد حفاظت در برابر تصادف خاص مربوط به صدمات گردن را تعیین می کند، و استقرار دو مرحله ای می تواند از این معیارها فراتر رود و خطر آسیب را افزایش دهد.
مشکل مربوط به ماژول های کنترل کیسه هوای خودرو است که دارای مشخصات ولتاژ شتاب سنج نادرست هستند. آنها از 31 مارس 2016 تا 31 آگوست 2020 تولید شدند که از سال های مدل 2017 تا 2020 متغیر است.
بر اساس گزارش یادآوری ایمنی، مزدا – شرکتی که مسئول مونتاژ 124 اسپایدر است – برای اولین بار در ماه جولای به Stellantis از مشکل احتمالی کیسههای هوا اطلاع داد. این دو شرکت قبل از اینکه مزدا تصمیم به فراخوان داوطلبانه ایمنی در اوایل این ماه بگیرد، این موضوع را بررسی ،د.
فیات کرایس، در ماه نوامبر اطلاع رس، به مالکان آسیب دیده را آغاز خواهد کرد. یک تکنسین خدمات نرم افزار ماژول کنترل کیسه هوا را با مشخصات صحیح به صورت رایگان به روز می کند.
اگر فکر میکنید 124 اسپایدر شما ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرد، به سایت فراخوان اختصاصی NHTSA بروید و VIN خود را وارد کنید.
منبع: https://www.motor1.com/news/735235/fiat-124-spider-recall-airbags/