اولین تلاش با موتور سوپاپ آستین یک مرسدس نایت 10/40 ، بخار موفقیت آمیز نبود. به همین دلیل است که دو موتور جدید کنترلشده با سوپاپ در دایم، توسعه یافتند: هر دو موتورهای چهار سیلندر خطی با میل بادامک بالا، سوپاپهای V شکل و شمعهای جرقهدار تعبیهشده در مرکز. یک محور عمودی در انتهای موتور، نیروی میل بادامک و پمپ آب را تامین میکرد. کمپرسور Roots در جلوی موتور نصب شده بود و از میل لنگ نیرو می گرفت.
منبع: https://www.mercedes-benz.com/en/innovation/milestones/compressor-power-from-100-years-ago/
مدلهای جدید زیر نظر پل دایم،، پسر ارشد پیشگام خودروسازی گوتلیب دایم، توسعه یافتند. مهندس سرپرست توسعه خودرو DMG بود. او اصل کمپرسور Roots را از توسعه موتورهای هوانوردی در طول جنگ جه، اول می دانست. حالا او به مفهوم سوپرشارژر تسمه محور تکیه کرده بود و می خواست از آن در ماشین استفاده کند.