لکسوس کراس اوور خسته کننده را با موتور GR کرولا ادویه می کند
انتشار: تیر 28، 1403
بروزرسانی: 25 خرداد 1404

لکسوس کراس اوور خسته کننده را با موتور GR کرولا ادویه می کند


ما نه ل،وس LBX را اینجا در ایالات متحده دریافت می کنیم و نه تویوتا یاریس کراس که بر اساس آن ساخته شده است. این دقیقاً یک تراژدی نیست، زیرا این فقط چندمین کراس اوور است که در یک بخش شلوغ رقابت می کند. با این حال، کوچکترین ماشینی که جلوپنجره دوکی را حمل می کند بسیار جالب تر شده است. با موتور GR کرولا وارد LBX Morizo \u200b\u200bRR شوید.

پس از یک بار رونمایی در ژانویه در سالن خودرو توکیو 2024، این کراس اوور پرفورمنس اکنون در ژاپن به فروش می رسد. بله، این موتور همان پیشرانه G16E-GTS را دارد که چند سال پیش در GR یاریس معرفی شد. این یک آسیاب 1.6 لیتری توربوشارژ سه سیلندر با قدرت 300 ، بخار و گشتاور 295 پوند فوت برای مطابقت با هاتچ ها است.

شبیه به یاریس 2024 GR که برای آمریکا هم نیست، هم با گیر،س شش سرعته دستی و هم با گیر،س هشت سرعته اتوماتیک ارائه می شود. مورد دوم هنوز در GR Corolla موجود نیست، اما یک برگه سفارش کانادایی که در آن منتشر شده است انجمن GR Corolla نشان می دهد که به زودی می آید ل،وس سرعت 0 تا 62 مایل در ساعت را در 5.2 ث،ه اعلام می کند، اما بدون اینکه بگوید با کدام یک از دو گیر،س. در آزمایش اخیر، GR یاریس با دو گیر،س خود سرعت 0-60 مایل در ساعت تقریباً ی،ان را ثبت کرد.

مانند هاچ ، های تند، LBX Morizo \u200b\u200bRR فقط یک خودروی تمام چرخ متحرک است. این خودرو بر روی چرخ های 19 اینچی فورج شده با ،تیک های 235/45 R19 سوار می شود و وزن آن با دفترچه راهنما برابر با 3175 پوند است. به سراغ اتوماتیک بروید و 66 پوند جریمه دارید. جالب اینجاست که مدل اسپرت 0.6 اینچ پهن تر از LBX هیب، معمولی است و 0.4 اینچ پایین تر است.

با 165 اینچ طول و 72.4 اینچ عرض، بین GR Yaris و GR Corolla جای می گیرد. ل،وس ترمزها را ارتقا می دهد تا با سرعت بیشتری مطابقت داشته باشد و کیت بدنه کمی تهاجمی تر را به همراه یک اگزوز دوگانه برای جدا ، آن از LBX استاندارد به کار می گیرد. در داخل، LBX Morizo \u200b\u200bRR دارای صندلی های جلویی متن، با بدنه و تعویض چوب است.

ل،وس 6500000 ین (41600 دلار) صرف نظر از انتخاب گیر،س می خواهد. همچنین نسخه "ساخت سفارشی" با گزینه های سفارشی سازی اضافی با قیمت 7,200,000 ین (46,000 دلار) وجود دارد. نسخه ویژه دارای سقف 100 واحد است که فقط از طریق سیستم قرعه کشی ارائه می شود. تحویل به مشتریان در ژاپن از اوا، آگوست آغاز می شود.

LBX اولین مدل غیر تویوتا است که دارای موتور سه قوطی کوچک اما قدرتمند است. در حالت ایده آل، زیر کاپوت یک خودروی اسپورت که س، تر از هاچ ، ها و این کراس اوور است، راه پیدا می کند.


منبع: https://www.motor1.com/news/727010/lexus-lbx-morizo-rr-debut/