اغلب از پرداختن به تکالیفی که به تلاش ذهنی مداوم نیاز دارند اجتناب می کند، از آنها بیزار است، یا مایل به انجام دادن آنها نیست ( مثل تکالیف درسی یا تکالیف خانگی؛ در مورد نوجوانان بزرگتر و بزرگسالان، آماده کردن گزارش ها، پر کردن فرم ها، بازبینی مقالات طولانی). برای مطرح کردن این تشخیص باید برخی ازنشانهها پیش از سن ۷ سالگی ظاهر شوند. این تنها برخی از مطالعات قبلی در زمینه بیش فعالی هستند و ادامه تحقیقات در این حوزه در جهت بهبود تشخیص، درمان و مدیریت بیش فعالی همچنان ادامه دارد. پژوهش های داخلی و خارجی: دارد.
در DSM-V نرخ شیوع این اختلال برای بزرگسالان ۵/۲ درصد است و برای کودکان رقم ۵ درصد گزارش شده است.با این وجود رقم محتاطانه ۷-۳ درصد از کودکان در سنین مدرسه را مبتلایان به این اختلال تشکیل میدهند.به طور کلی احتمالا در هر کلاس عادی یک یا دو کودک با اختلال نارسایی توجه وجود دارد.نشانههای اصلی اختلال کمبود توجه و بیش فعالی باید قبل از ۱۲ سالگی شروع شود و حداقل در دو موقعیت متفاوت مانند کودکستان،مدرسه،خانه و یا هنگام ارزیابی و معاینه روانشناختی دیده شود(راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی(DSM-V)، ۲۰۱۳-۲۰۱۲؛ ترجمه رضائی، فخرای، فرمند، نیلوفری، هاشمی آذر و شاملو، ۱۳۹۴). اختلال باید حداقل در دو زمینه وجود داشته باشد و بایستی عملکرد فرد بسته به میزان رشد،در زمینههای اجتماعی، تحصیلی یا شغلی مختل شده باشد.
مبانی نظری و پیشینه تحقیق بیش فعالی
به نظر میآید که این اختلال یک مشکل پایدار است که ممکن است نشانههای آن با افزایش سن از دوران پیش از مدرسه به دوره بلوغ و پس از آن گسترش یابد. در این میان درمانگران به تعریفی عملیاتی احتیاج دارند تا در کارهایشان به آن مراجعه کنند، زیرا بدون در اختیار داشتن تعریف عملیاتی، مجبور می شوند براساس مفاهیم نه چندان مشخصی هم چون آسیب مغزی، مشکل های عاطفی، محرومیت های محیطی و توصیف های مقوله ای گوناگون کار کنند (علیرزاده، ۱۳۸۳).
در 18 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc. مبانی نظری و پیشینه پژوهش بیش فعالی در 34 صفحه همراه با منابع و پیشینه پژوهش با کیفیت عالی تهیه و ارائه شده است. پیشینه ومبانی نظری تحقیق اختلال نقص توجه بیش فعالی (ADHD). مبانی نظری اختلال نقص توجه-بیش فعالی (فصل دوم تحقیق). مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع اختلال نقص توجه – بیش فعالی. یا درخواست جهت دریافت نسخه گوگل فرم آنلاین مقیاس /پرسشنامه اختلال بیش فعالی /نارسایی توجه روی فرم سفارش تهیه پرسشنامه آنلاین کلیک کنید. ۱-جهت دریافت نسخه گوگل فرم آنلاین مقیاس /پرسشنامه اختلال بیش فعالی نارسایی توجه روی فرم سفارش تهیه پرسشنامه آنلاین کلیک کنید. یکی از رایجترین اختلالات دوران کودکی که توجه روانشناسان و روانپزشکان را به خود جلب کرده، اختلال کم توجهی- بیشفعالی می باشد (بوسینگ، ماسون، بل، پورتر و گاروان، ۲۰۱۰). اختلال کم توجهی- بیشفعالی در میان کودکان پیشدبستانی به عنوان یک چالش مهم تلقی میشود.
مبانی نظری بیش فعالی
همچنین اختلال کم توجهی- بیشفعالی،سندرمیعصب شناختی است که معمولاً با ویژگیهای تکانشگری، حواسپرتی و بیشفعالی مشخص میشود (انجمن روان پزشکی آمریکا، ۲۰۱۳). اختلال کم توجهی- بیشفعالی، الگوی پایدار عدم توجه و یا بیشفعالی و رفتارهای تکانشی است که شدیدتر و شایعتر از آن است که معمولاً در کودکان با سطح رشد مشابه دیده میشود. این اختلال روند طبیعی و رشد دوران کودکی را با مشکل رو به رو میکند که در صورت عدم درمان، آمادگی کودک را برای پذیرش آسیبهای روانی و اجتماعی در بزرگسالی افزایش میدهد. ۲-جهت مشاوره دریافت مشاوره در انتخاب موضوع پایاننامه و پروپوزال در حوزه اختلال بیش فعالی در قسمت انتخاب موضوع کلیک کنید. یا درخواست خود را جهت دریافت نسخه آنلاین و مشاوره در اراتباط با طراحی پرسشنامه آنلاین به صورت پیامک به شمار ۰۹۱۳۷۲۴۰۲۷۰ ارسال کنید. دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال ADHD یا بیش فعالی و نقص توجه(فصل دوم) در 23 صفحه در قالب word , مبانی نظری بیش فعالی قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.
مبانی نظری اختلال نقص توجه-بیش فعالی (فصل دوم تحقیق).