وسیله نقلیه موتوری دایم، از رادیاتور لوله ای استفاده می کرد که توسط ویلهلم مایباخ اختراع شد. این قطعه باعث خنکشدن بهتر موتور و افزایش عملکرد میشد، که خودرو را قادر میسازد تا محموله و افراد را همانطور که باید حمل کند.
اولین وانت دایم،-موتورن-گسلشافت (DMG) برای تحمل 1102 پوند (500 کیلوگرم) بار طراحی شده بود. این موتور از یک موتور 1.5 لیتری دو سیلندر با قدرت 5.6 ، بخار (4.1 کیلووات) با حدا،ر سرعت 9.9 مایل در ساعت (16 کیلومتر در ساعت) استفاده می کرد. این در سال بعد تکامل یافت، با محموله بین 1764 تا 7055 پوند (800 تا 3200 کیلوگرم) و قدرت از 4 ، بخار (2.9 کیلووات) تا 8 ، بخار (5.9 کیلووات) با موتور دو سیلندر و 6 ، بخار (4.4 کیلووات) به 12 ، بخار (8.8 کیلووات) با موتور چهار سیلندر.
حتی طراحی نیز تکامل یافته است. اولین نسخه های ون اجدادی اسپرینتر با موتور زیر صندلی و یک ستون فرمان ایستاده عرضه شد. نسخه جدیدتر که در موزه مرسدس به نمایش درآمد، دارای موتور در بالای محور جلویی بود که توسط یک کاپوت محافظت می شد. همچنین از چرخهای ساق ،تیکی استفاده میکرد که دور از استفاده از ،تیکهای چوبی بود.
منبع: https://www.motor1.com/news/627110/1899-daimler-business-vehicle-sprinter/
برخلاف اولین کامیون مرسدس بنز در سال 1896 که از سیستم تسمه محور استفاده می کرد، موتور موتور دایم، چرخ های عقب را از طریق دو چرخ زنجیر و دو زنجیر غلتکی به حرکت در می آورد.
12 ع، ها