حتی طراحی نیز تکامل یافته است. اولین نسخه های ون اجدادی اسپرینتر با موتور زیر صندلی و یک ستون فرمان ایستاده عرضه شد. نسخه جدیدتر که در موزه مرسدس به نمایش درآمد، دارای موتور در بالای محور جلویی بود که توسط یک کاپوت محافظت می شد. همچنین از چرخهای ساق ،تیکی استفاده میکرد که دور از استفاده از ،تیکهای چوبی بود.
مرسدس بنز خودرو تجاری دایملر 1899، Forebear Of Sprinter
منبع: https://www.motor1.com/news/627110/1899-daimler-business-vehicle-sprinter/
اولین وانت دایم،-موتورن-گسلشافت (DMG) برای تحمل 1102 پوند (500 کیلوگرم) بار طراحی شده بود. این موتور از یک موتور 1.5 لیتری دو سیلندر با قدرت 5.6 ، بخار (4.1 کیلووات) با حدا،ر سرعت 9.9 مایل در ساعت (16 کیلومتر در ساعت) استفاده می کرد. این در سال بعد تکامل یافت، با محموله بین 1764 تا 7055 پوند (800 تا 3200 کیلوگرم) و قدرت از 4 ، بخار (2.9 کیلووات) تا 8 ، بخار (5.9 کیلووات) با موتور دو سیلندر و 6 ، بخار (4.4 کیلووات) به 12 ، بخار (8.8 کیلووات) با موتور چهار سیلندر.
وسیله نقلیه موتوری دایم، از رادیاتور لوله ای استفاده می کرد که توسط ویلهلم مایباخ اختراع شد. این قطعه باعث خنکشدن بهتر موتور و افزایش عملکرد میشد، که خودرو را قادر میسازد تا محموله و افراد را همانطور که باید حمل کند.
“نمای نزدیک” موزه مرسدس بنز کاملاً قابل توضیح است. این سری از نزدیک به وسایل نقلیه مرسدس بنز نگاه می کند که یک پس زمینه شگفت انگیز و هیجان انگیز را روایت می کند. و ویژگی امروز، وسیله نقلیه موتوری دایم،، جد وانت اسپرینتر امروزی را به ما نشان داد.
برخلاف مرسدس اسپرینتر که امروزه می شناسیم، که افراد یا محموله را در حالی که درون یک ورقه ف،ی حجیم قرار دارد حمل می کند، وسیله نقلیه موتوری دایم، 1899 متفاوت بود. مدت کوتاهی پس از معرفی بنز پتنت-موتورواهن توسط کارل بنز، هیچ چیزی برای محافظت از مسافر و محموله در برابر عوامل خارجی وجود نداشت. با این حال، کاری که انجام می دهد، معرفی تعدادی چیز جدید در حوزه خودرو است.

12 ع، ها
برخلاف اولین کامیون مرسدس بنز در سال 1896 که از سیستم تسمه محور استفاده می کرد، موتور موتور دایم، چرخ های عقب را از طریق دو چرخ زنجیر و دو زنجیر غلتکی به حرکت در می آورد.