300 SL نه تنها به دلیل طراحی، بلکه به دلیل نوآوریهای فنی مانند موتور قدرتمند شش سیلندر سه لیتری، طراحی پیچیده لولهای لولهای یا بهویژه دربهای گولینگ که امکان دسترسی غیرمتعارف را به آن فراهم میکند، از بین مردم متمایز بود. فضای داخلی خودرو پس از یک مدل روباز، 300 SL رودستر، که در سال 1957 جانشین 300 SL Gullwing شد، سال ها طول کشید تا وسیله نقلیه ای که دارای ستاره بود، بار دیگر با درب های گولوینگ خود توجه عموم را به خود جلب کرد.
با C 111 بار دیگر یک خودروی سوپراسپرت بود، اما نه یک خودروی تولید سری. C 111 ممکن است رکوردهای بی شماری را در مسابقات و مدارهای آزمایشی ،ب کرده باشد، اما هرگز در مسابقات واقعی شرکت نکرد. در نمایشگاه بینالمللی خودرو در سال 1969 در فرانکفورت، اولین نمایش جه، C 111 با رنگی وایشربست – رنگی که در آن زمان مد بود – نشان داد که برای بازدیدکنندگان جذاب است.