نمونه اولیه EQXX دارای ضریب آیرودینامیکی 0.17 بود که یکی از رازهای برد و کارایی آن است. با تغییراتی در طراحی سدان EQC، می تواند ضریب 0.19 یا 0.20 را هدف قرار دهد و مطابق با EQS بزرگتر باقی بماند.
پلتفرم جدید زیر
به ،وان مثال، کاپوت می تواند کوتاه تر و منحنی تر باشد، در حالی که بخش مرکزی بدنه بلندتر است تا فضای داخلی بیشتری را تضمین کند. عقب ظاهری آئرودینامیک کمتری نسبت به مدل مفهومی دارد، اما مرسدس میتواند جذابیت EQXX را با چراغهای عقب افقی مشخص حفظ کند. این ممکن است در یک EQC برتر یافت شود، اما برای حفظ قیمت آن در رقابت با مدل 3، احتمالاً مرسدس بنز گزینههای باتری کوچکتری را با برد کمتر ارائه میکند. با این حال، ما همچنان انتظار داریم که این باتریها کارآمدتر از باتریهای مورد استفاده در مدلهای فعلی باشند. حدا،ر برد احتمالاً با EQXX مطابقت نخواهد داشت، اما ارقام بین 300 تا 450 مایل دور از ذهن نیستند. در مورد پیشرانه، گزینه های تک موتوره و دو موتوره احتمالا با حداقل ،وجی حدود 200 ، بخار (149 کیلووات) هستند. به طور طبیعی، یک مدل AMG در ،یب وجود خواهد داشت که توان ،وجی را به سطح 500 ، بخار (373 کیلووات) می رساند. برای محتوای انحصاری Motor1.com، بخش ویژه را بررسی کنید شوالیه سوار ،مت از جست و خیز درباره ماشین ها پاد،ت، در زیر موجود است. ممکن است به زودی شاهد رقیب جدیدی برای تسلا مدل 3 در قالب سدان مرسدس بنز EQC باشیم. اگرچه هنوز تایید رسمی چنین پیشنهادی از سوی اشتوتگارت وجود ندارد، اما مدت هاست که صحبت از یک ماشین ک، C برای مق، با تسلا در این بخش وجود دارد. به این ترتیب، ما رندر غیر رسمی خود را از ظاهر سدان EQC ارائه می دهیم. رندر انحصاری ما از مفهوم Vision EQXX برای فونداسیون استفاده می کند. این کانسپت که در اوایل سال 2022 معرفی شد، بردی معادل 1000 کیلومتر (621 مایل) داشت و ما خودمان آن را در اولین سواری ویژه تجربه کردیم. ما فکر میکنیم EQC میتواند نشانههای طراحی از این مفهوم را هم برای اه، ظاهری و هم برای کارایی به عاریت بگیرد، هرچند که برخی از آنها را کاهش دهد. طبق برخی شایعات، سدان EQC اولین مدل ساخته شده بر روی پلت فرم جدید MMA (معماری م،ار مرسدس) خواهد بود. این معماری توسط Vision EQXX، با استفاده از باتریهای 100 کیلووات ساعتی که 30 درصد وزن کمتری دارند و 50 درصد فضای کمتری را نسبت به باتریهای EQS اشغال میکنند، پیشنمایش داده شد. علاوه بر این، سیستم با ولتاژ 900 ولت برای شارژهای فوق سریع و امکان اضافه ، 186 مایل برد در 15 دقیقه کار می کند.آیرودینامیک (تقریبا) از مفهوم
منبع: https://www.motor1.com/news/616450/mercedes-benz-eqc-motor1-rendering/