مزدا نسل بعدی CX-5 با موتور هیبریدی را تایید کرد

مزدا نسل بعدی CX-5 با موتور هیبریدی را تایید کرد

با فروش 153808 دستگاهی در سال گذشته، CX-5 پرفروش‌ترین مدل مزدا در آمریکای شمالی بود. این در حالی است که این کراس اوور جمع و جور از سال 2017 تا حدودی طول، شده است. اکنون نسل جدید آن رسما تایید شده است. این اعلامیه بی سر و صدا در سندی مربوط به نتایج مالی شرکت برای سال مالی منتهی به 31 مارس 2024 منتشر شد.

تنها اطلاعات دیگری که مزدا به اشتراک گذاشته این است که مدل نسل سوم از یک پیشرانه هیب، توسعه یافته در داخل استفاده خواهد کرد. این برند ژاپنی از اشاره به این که آیا این یک هیب، خود شارژ خواهد بود یا با قابلیت های پلاگین خودداری کرد. شایان ذکر است که این شرکت از دانش هیب، تویوتا برای برخی از مدل ها استفاده کرده است. در چین، یک CX-50 با قطعات برقی تویوتا RAV4 وجود دارد. در همین سند، مزدا می گوید که یک CX-50 هیب، برای سایر بازارها در نیمه دوم سال 2024 برنامه ریزی شده است.

مزدا CX-5 بلند مدت 2019

11 ع، ها

از زم، که CX-50 در سال 2022 عرضه شد، برخی از آنها فکر می ،د که آیا CX-5 بازنشسته می شود یا خیر. همانطور که مشخص است، این دو مدل به طور مسالمت آمیز همزیستی خواهند کرد. با توجه به اینکه CX-5 در آمریکای شمالی تقریباً سه و نیم برابر محبوب‌تر از CX-50 در سال گذشته بود، منطقی است.

با این اوصاف، نمی‌تو،م متوجه نباشیم که چگونه خط تولید شاسی‌بلندهای شرکت Zoom-Zoom شلوغ به نظر می‌رسد. CX-70 و CX-90 به مجموعه پلتفرم دیفرانسیل عقب جدید با موتورهای شش خطی بزرگتر پیوسته اند.

اگرچه مزدا6 الکتریکی جذاب در سند ذکر شده است، اما تنها در چین فروخته می شود که در آن یک پلاگین هیب، نیز موجود خواهد بود.

بعدش چی پیش میاد؟ مزدا وعده داده است که اولین خودروی برقی خود بر روی پلتفرم اختصاصی در سال 2027 عرضه خواهد شد و پس از آن “رونمایی کامل خودروهای برقی” از سال 2028 تا 2030 انجام خواهد شد.

منبع: https://www.motor1.com/news/719410/mazda-confirms-next-generation-cx5/

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.