- مطالعه ای از AAA پیشرفت های گسترده ای را در سیستم های ترمز اضطراری خودکار جلو نشان می دهد.
- احتمال اینکه وسایل نقلیه جدید در مقایسه با خودروهای شش سال پیش، دو برابر بیشتر از تصادف جلوگیری کنند.
- در سرعت های کمتر از 35 مایل در ساعت، وسایل نقلیه جدید امتیاز 100 درصد را برای جلوگیری از برخورد ،ب ،د.
فناوری ایمنی مدرن به هیچ وجه بیخطر نیست، اما همه چیز در حال بهتر شدن است. این نتیجه گیری از AAA است که اخیراً نتایج یک مطالعه در مورد سیستم های ترمز اضطراری خودکار (AEB) را به اشتراک گذاشته است. در مقایسه با شش سال پیش، وسایل نقلیه جدید دو برابر احتمال دارد که از برخورد از جلو در شرایط قابل اجتناب اجتناب کنند. در واقع، چنین پیشرفتی است که AAA نرخ موفقیت کامل 100 درصدی را برای جلوگیری از برخورد در سرعت های زیر 35 مایل در ساعت گزارش می دهد.
AAA یافتههای خود را بر اساس ارزیابیهای شش وسیله نقلیه – سه خودرو قدیمی و سه خودرو جدید – استوار کرد. نمونه شامل نسخههای 2024 نیسان روگ، جیپ گرند چروکی و سوبارو اوت، بود که در برابر پیشینیان خود از سال 2018 (2017 برای جیپ) قرار گرفتند. خودروها به طور کامل مورد بازرسی قرار گرفتند تا اطمینان حاصل شود که همه سیستم ها کاملاً کار می کنند و به درستی کار می کنند. خودروهای آزمایشی قدیمیتر با ،تیکها، ترمزها و تراز چهار چرخ جدید برخورد ،د و سپس 500 مایل راندند تا مطمئن شوند قطعات جدید ش،ته شدهاند. هر گونه بهروزرس، نرمافزاری، در صورت ،وم، انجام شد.
هدف یک ماشین به اصطلاح نرم بود، یک دکل آزمایشی به شکل هاچ ، در اندازه واقعی که از فوم با نمای بیرونی وینیل ساخته شده بود که کمی شبیه به فورد فو، است. آزمایشها در سرعتهای 12، 25 و 35 مایل در ساعت انجام شد. تست عابر پیاده انجام نشد.
از میان مدل های قدیمی، تنها جیپ گرند چروکی نتوانست در سرعت 12 مایل در ساعت توقف کند. به طور مشابه، سوبارو تنها مدل قدیمی بود که با موفقیت در تمام سرعت ها متوقف شد. نیسان سرعت 12 مایل در ساعت را پشت سر گذاشت اما در سرعت 25 مایل در ساعت ش،ت خورد. گرند چروکی و روگ هر دو با سرعت 35 مایل در ساعت به سمت هدف حرکت ،د و قبل از تماس به سختی شروع به کند شدن کرده بودند.
فلش فوروارد تا 2024. هر سه خودرو بدون برخورد متوقف شدند. یک شیرجه عمیق تر نشان می دهد که سیستم AEB خیلی زودتر برای هر وسیله نقلیه فعال شده است. AAA خاطرنشان می کند که در سرعت های بالاتر از 35 مایل در ساعت، سیستم ها به آن اندازه موثر نیستند. در یک آزمایش جداگانه، سه نفر از چهار نفر از برخورد در سرعت 45 مایل در ساعت جلوگیری ،د. هیچ کدام نتوانست از تصادف از جلو در سرعت 55 مایل در ساعت جلوگیری کند.
گرگ برانون، مدیر تحقیقات مهندسی خودرو در AAA گفت: از زم، که آزمایش AEB را در سال 2014 آغاز کردیم، پیشرفتهای خودروسازان در بهبود ایمنی راننده قابل ستایش و امیدوارکننده است. “هنوز کار قابل توجهی در پیش است تا اطمینان حاصل شود که سیستم ها با سرعت بالاتر کار می کنند.”
منبع: https://www.motor1.com/news/738812/aaa-emergency-auto،ke-systems-better/