دوره امسال نیز دارای تنوع زیادی از زمین است، از جمله مناطق کوهست،، جنگل های انبوه، جاده های گل آلود، و گذرگاه رودخانه. انتظار میرود این مسیر دشوار، هندلینگ جادهای و دوام خودروهای رالی را آزمایش کند. علاوه بر این چالش، این رویداد در ماه آگوست برگزار می شود، فصل بار، معمولی تایلند و انتظار می رود شرایط گل آلود حتی شدیدتر از سال گذشته باشد.
میتسوبیشی تریتون L200 2024 در تاریخ 26 ژوئیه در تایلند و قبل از مسابقات آسیایی کراس کانتری رالی رونمایی خواهد شد. نمونه های اولیه سال گذشته هنگام آزمایش در ایالات متحده مشاهده شدند، که منجر به گمانه زنی ها شد که این خودرو می تواند به ،وان نسل بعدی دوج داکوتا بازگردد یا به خط تولید میتسوبیشی اضافه شود.
منبع: https://www.motor1.com/news/674719/next-gen-mitsubi،-triton-ralliart-asia-cross-country/
رالی کراس کانتری آسیا 2023 با شروعی تشریفاتی از روز یکشنبه 13 آگوست در پاتایا، تایلند آغاز خواهد شد. رالی به طور رسمی روز بعد آغاز میشود، با خودروهایی که به سمت شرق، تقریباً موازی با مرز کامبوج، به لائوس میروند، در روز پنجشنبه هفدهم وارد لائوس میشوند و در روز شنبه نوزدهم به خط پایان میرسند. در طول مسابقات رالی، رانندگان تقریباً 2000 کیلومتر یا 1242 مایل را طی می کنند که شامل بیش از 1000 کیلومتر مسابقات مرحله ویژه است.
میتسوبیشی موتورز این هفته اعلام کرد که تیم رالیارت در رالی کراس کانتری آسیا اوت 2023 شرکت خواهد کرد. این تیم در رویداد سال گذشته به یک پیروزی کلی دست یافت و دوباره هیروشی ماسوئوکا، راننده سابق دو بار پیاپی قهرمان رالی داکار هدایت خواهد شد. همچنین رانندگان Chayapon Yotha از تایلند و Ri، Sungkar از اندونزی که کاتسوهیکو تاگوچی از ژاپن به آنها خواهند پیوست.
بر اساس قدرت اصلی تریتون کاملا جدید، عملکرد هندلینگ،
ثبات در جاده های ناهموار و راحتی سواری به ،وان یک رقابت رالی بیشتر بهبود یافته است
ماسوکا گفت: “ما تست استقامت را با تنظیمات کورس سختتر از شرایط واقعی رالی انجام دادهایم، که عملکردی فراتر از انتظارمان را تایید میکند و برای دومین قهرم، متوالی خود اعتماد به نفس زیادی به ما میدهد.”
16 ع، ها