همه چیز درباره انواع شیر توپی پترو ایلیا | kasrasaran

متداول ترین اتصال فلنجی بین شیر و محرک ، از استاندارد ISO 5211 نگاهی به این وب سایت داشته باشید پیروی می کند. نحوه عملکرد این شیر به این صورت می باشد که وقتی ساقه یا محور شیر به اندازه یک چهارم دور چرخش می کند، سوراخ توپ در مسیر جریان قرار گرفته و به سیال اجازه عبور می دهد. همچنین برای جلوگیری از جریان سیال حرکت محور شیر باعث می شود که سوراخ توپ عمود بر مسیر جریان قرار گیرد.

  • در مواردی که شیر توپی مصارف برودتی یا محصولاتی که احتمال انبساط در درون شیر دارند به کار می‌رود،‌ یک سوراخ در جریان بالادست شیر دریل می‌شود.
  • اول اینکه شیرآلات توپی در آب بندی بهتر عمل می کنند، به دلیل اینکه ساخت آنها دقیق تر است، به همین خاطر در محلی که آب بندی مهمتری نیاز داریم، شیرهای توپی بهتر عمل خواهند کرد.
  • هنگامی که شير به طور کامل باز است کشو يا بند آور کاملا به بالا هدايت شده و از مسير جريان سيال خارج شده و هيچگونه مقاومتی در مقابل جريان عبوری ندارد.
  • دوم اینکه، همین نیرو موجب سخت به کار افتادن شیر می‌شود، درنتیجه نیاز به گشتاور زیادی برای غلبه بر نیروی نشیمن‌گاه در اختلاف فشارهای زیاد دارد.
  • درجه بندی CWP یک شیر توپی حداکثر فشاری را که می تواند بین -20 درجه فارنهایت و 100 درجه فارنهایت (20- درجه سانتیگراد تا 100 درجه فارنهایت) تحمل کند، ارائه می دهد.
  • از اینگونه شیر ها برای دما های بالا نمی توان استفاده نمود و هنگام انتخاب آن ها علاوه بر دما می بایست از سازگاری سیال مورد استفاده با جنس نشیمنگاه مطمئن شد.

بال ولو سایندتری به مونتاژ قطعات از بغل گفته می شود و قطعات داخلی همانند سیت و بال از بغل داخل بدنه جای گذاری می شوند و نسبت به مدل قبلی برای سایز های پایین بیشتر استفاده می شود. به جای استفاده از اهرم دستی برای باز یا بسته کردن شیر توپی ، برخی از شیرها را می توان با یک محرک ( اکچوویتور ) برقی یا پنوماتیک فعال کرد. همانطور که در شکل 4 مشاهده می کنید اکچوویتور مستقیماً به محور شیر متصل می شود و آن را به اندازه ربع دور حرکت می دهد.

نشیمنگاه شیر توپی

همه چیز درباره انواع شیر توپی پترو ایلیا | kasrasaran شیر یک‌طرفۀ توپی نوعی شیر یک‌طرفه است که از یک توپی صُلب، جهت جلوگیری از جریان ناخواستۀ برگشتی شیر استفاده می‌کند. تفاوت اصلی بین آنها در این است که بال ولو از یک توپ کروی برای باز و بسته کردن جریان استفاده می کند در حالیکه گیت ولو از یک دیسکی که به روی سیت قرار گرفته است. آسیاب گلوله‌ای برای آسیاب کردن ماده‌هایی مثل زغال سنگ، ماده‌های رنگی و فلدسپات برای سفالگری استفاده می‌شود. مادهٔ آسیاب شده را فقط در صورتی می‌توان به صورت خشک یا تر خارج کرد که عملیات آسیاب کردن با سرعت پایین انجام شده باشد. به عنوان مثال مخلوط کردن مواد منفجره توسط آسیاب گلوله‌ای، با گلوله‌های لاستیکی انجام می‌شود.

زمانی که شیر در حالت بسته است و شروع به باز کردن آن می‌کنید، ابتدا انتهای کوچک‌تر V باز شده و اجازه می‌دهد تا کنترل جریان پایدار در این مرحله برقرار شود. این نوع طراحی عموماً به دلیل سرعت بالاتر سیالات نیازمند ساختاری قوی‌تر است، زیرا ممکن است همین امر به یک شیر استاندارد آسیب وارد کند. اگر این نوع شیر به‌خوبی ماشین‌کاری شده باشد، شیر کنترلی بسیار خوبی خواهد بود که از لحاظ نشتی نیز عملکردی عالی خواهد داشت.

شیر‌های کروی

این شیر راه حلی برای مشکل گشتاور بیش از حدی است که شیر توپی در کاربری‌های فشار بالا به آن نیاز دارد. یک شفت کوتاه که مانند اکستنشن می‌باشد به عنوان مجموعه ترونیون در بدنه شناخته می‌شود. در این نوع شیر اِستم و توپی به عنوان یک قطعه واحد کار می‌کنند. شیر توسط دو نشیمنگاه شناور و فنری که در تماس مداوم با توپ هستند پشتیبانی می‌شود. با افزایش کلاس فشار و سایز شیر، این اختلاف هزینه عاملی است که بسیار مهم شده و به چشم می‌آید. در این نوع شیر، توپی با فشرده شدن دو نشیمنگاه الاستومری در خلاف جهت خود در جای خود باقی می‌ماند.

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.