هوندا در سال 2018 شروع به تامین پیشرانه برای تورو روسو (اکنون اسکودریا آلفا تائوری) کرد، قبل از اینکه نردبان را برای تامین موتورهای ردبول ریسینگ در سال 2019 بالا برد. RBR در سال 2021 با م، ورشتاپن و در پایان فصل ،وان قهرم، رانندگان را به دست آورد. ، هوندا به حضور خود در فرمول 1 پایان داد. خوب، به نوعی. در سال 2022، این خودروساز ژاپنی شروع به پشتیب، فنی از RBR کرد و به آنها کمک کرد تا ،اوین قهرم، رانندگان و سازندگان را ،ب کنند.
هوندا در سال 2026 به ،وان تامین کننده پیشرانه بازخواهد گشت اما نه با RBR زیرا دومی در حال همکاری با فورد است. در عوض، استون مارتین و هوندا به توافق رسیده اند که از سال 2026 با یکدیگر همکاری کنند، زم، که بسیاری از قو،ن قرار است تغییر کنند. خودروهای F1 سه برابر بیشتر از الان انرژی الکتریکی مصرف خواهند کرد در حالی که موتور 1.6 لیتری V6 توربوشارژ با سوخت کاملا مصنوعی کار خواهد کرد. پیشرانه های هیب، همچنان بیش از 1000 ، بخار قدرت دارند و حتی ممکن است صدای بلندتری داشته باشند.
از سال 2026، بخش هیب، پیشرانه – معروف به MGU-K (یا واحد ژنراتور موتور جنبشی) – 470 ، بخار (350 کیلووات) تولید می کند که تقریباً نیمی از کل ،وجی است. هوندا میگوید درسهایی که در حین توسعه پیشرانه جدید برای استون مارتین آموختهاند، در خودروهای جادهای، از جمله «مدل اسپرت پرچمدار برقی» به خوبی مورد استفاده قرار خواهند گرفت. این شرکت قبلاً پیشنهاد کرده است که NSX برای نسل سوم به ،وان یک EV بازخواهد گشت.
پورشه به ،وان تازهکننده، سعی کرد با ردبول قراردادی امضا کند. با این حال، خودروساز مستقر در زوفنهاوزن خواستار ترتیب 50:50 بود که تیم فرمول 1 آن را رد کرد. با وجود ش،ت، پورشه همچنان میخواهد از سال 2026 به معتبرترین سری مسابقات اتومبی،، جهان بپیوندد. آئودی بخشی از همان گروه فول، واگن، با ساوبر وارد فرمول 1 خواهد شد.
منبع: https://www.motor1.com/news/668783/،nda-powertrain-aston-martin-f1-2026/