پاریس برای مبارزه با آلودگی با هزینه های بالاتر پارکینگ برای خودروهای شاسی بلند

رو،مه گاردین گزارش می دهد که این اقدام ماه گذشته توسط شورای شهر پاریس تصویب شد. حزب اکولوژی EELV قانون جدید را پیشنهاد کرد و گفت که تعداد خودروهای SUV در پاریس در چهار سال گذشته حدود 60 درصد افزایش یافته است. با این حال، آنها تنها حدود 15 درصد از کل ناوگان شهر شامل تقریباً 1.15 میلیون وسیله نقلیه شخصی را تشکیل می دهند.

شاسی‌بلندها معمولاً خودروهای بزرگ‌تر، سنگین‌تر و تشنه‌تر از هاچ‌،‌ها، سدان‌ها و حتی استیشن واگن‌ها هستند. پاریس، پایتخت فرانسه، آنها را به ،وان یکی از منابع اصلی آلودگی هوا در شهر می‌بیند و در حال برنامه‌ریزی برای اعمال تعرفه‌های بالاتر پارکینگ برای وسایل نقلیه ورزشی است. اندازه، وزن و موتور خودرو در مح،ه هزینه ها در نظر گرفته می شود.

درست در اوایل سال جاری، شهر لیون قانون جدید مشابهی را معرفی کرد که سال آینده اجرایی خواهد شد. سومین شهر بزرگ فرانسه خط مشی جدیدی را برای پارکینگ اعلام کرد که بر اساس آن هزینه پارکینگ در اماکن عمومی به صورت تدریجی بر اساس اندازه، وزن و موتور خودرو تعیین می شود.

فردریک بادینا سرپت، یکی از اعضای شورای EELV، اظهار داشت: «ما از شهر پاریس می‌خواهیم قیمت پارکینگ پولی را تغییر دهد تا آن را با توجه به وزن و اندازه وسایل نقلیه مترقی کند». هدف این است که بر روی یک پوچ تمرکز کنیم: چاقی خودکار… رشد غیرقابل اجتناب در وزن و اندازه وسایل نقلیه در گردش در شهرهای ما، و به ویژه در پاریس.

با این حال، وسایل نقلیه الکتریکی واجد شرایط کمترین هزینه پارکینگ 16.50 دلاری (15 یورو) در ماه خواهند بود، در حالی که وسایل نقلیه احتراقی با وزن بیش از 3803 پوند (1725 کیلوگرم) سه برابر پرداخت خواهند کرد. انتظار می رود گر،ل، شهری با جمعیتی حدود 450000 نفر نیز به زودی سیاست مشابهی را ارائه کند.


منبع: https://www.motor1.com/news/676490/paris-higher-parking-fees-suvs/انتظار می رود قانون جدید از اول ژانویه سال آینده و زم، که مالکان SUV شروع به پرداخت هزینه های پارکینگ بالاتری کنند، اجرایی شود. با این حال، انتظار می‌رود خودروهای الکتریکی و خودروهای خانواده‌های پرجمعیت از این اقدام مستثنی شوند، اگرچه جزئیات هزینه‌ها و نحوه طبقه‌بندی خودروهای شاسی بلند در حال حاضر مشخص نیست.

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.