زمان ش،ت 10 دقیقه و 18.4 ث،ه بود که توسط یک بنتلی کانتیننتال GT در سال 2019 تعیین شد. دونر و تیم #000 پورشه میخواستند در اوایل سال در صدمین رویداد بینالمللی تپهنوردی پی، پیک (PPIHC) این رکورد را ،ب کنند. اما شرایط مرطوب 911 Turbo S نزدیک به انبار را به تنها 10 دقیقه و 34 ث،ه کاهش داد. زمان برای قهرم، در ک، و ،ب مقام دوم در مجموع به اندازه کافی سریع بود، اما تیم بر این باور بود که 911 می تواند سد 10 دقیقه ای خودروهای تولیدی را بشکند.
دانر به جای اینکه یک سال دیگر صبر کند، از برنامه جدید Pikes Peak International Hill Climb استفاده کرد که اجازه میدهد زمانهای دوره معتبر خارج از روز مسابقه تنظیم شود. او در 27 سپتامبر با خودروی مشابه بازگشت، همان بازرسی فنی را پشت سر گذاشت و سپس رکورد بنتلی را با 25.9 ث،ه از بین برد.
49 ع، ها
در تریم استاندارد، پورشه 911 توربو S 640 ، بخار قدرت تولید می کند، اگرچه قدرت ،وجی خاصی برای رکورد زدن ذکر نشده است. دوره شروع می شود در ارتفاع 9390 فوتی و در هوای رقیق در ارتفاع 14115 فوتی به پایان می رسد، بنابراین نیاز به کالیبراسیون است.
منبع: https://www.motor1.com/news/615759/porsche-911-turbo-s-pikes-peak-،uction-car-record/
دانر گفت: «به ثبت رساندن رکورد خودروی تولیدی در صدمین هدف ما بود و ما خوشحال بودیم که بالا،ه دیدیم این خودرو چه کاری می تواند انجام دهد. “ما از نعمت آب و هوای صاف برخوردار بودیم که زمانهای سریع را بدون تمرین در دو صبح سرد در نور کمبهینه تنظیم کردیم. بزرگراه PPIHC و Pikes Peak بسیار حمایتکننده و سازگار بودند، و زمان برگزاری دوره گواهیشده جدید به دیگران اجازه میدهد تا نشان خود را در Pikes Peak بگذارند. سالهای آینده تیم ما از اینکه بخشی از اجرای این برنامه است، هیجانزده است.”
تنها تغییراتی که در پورشه انجام شد، ایمنی و کالیبراسیون برای اجرا در ارتفاعات بالا بود. این شامل رول کیج، صندلی مسابقه، سیستم های آتش نش، و تغییرات مجاز در کامپیوتر موتور و سیستم اگزوز است. تایرهای میشلین پایلوت اسپورت کاپ 2 R برای دویدن استفاده شد.
بنتلی به ،وان پادشاه خودروهای تولیدی پی، پیک از سلطنت خلع شد. یک پورشه 911 توربو S مدل 2022 که توسط دیوید دانر کهنه کار Pikes Peak رانده شد، در اوا، سپتامبر روی تپه رفت و رکورد قبلی را با زمان صعود 9 دقیقه و 53.5 ث،ه ش،ت.