911 داکار در نوامبر 2022 به ،وان یک نسخه سواری بالا از خودروی اسپورت محترم معرفی شد. این تغییرات شامل یک سیستم تعلیق 2.0 اینچی و یک سیستم بالابر با قابلیت بالا بردن خودرو 1.2 اینچ دیگر بود. همچنین پیرلی اسکورپیون مخصوص مدل را دریافت کرد. قدرت از یک موتور 3.0 لیتری تخت شش سیلندر دو توربو با قدرت 473 ، بخار (353 کیلووات) تامین می شد و تنها جعبه دنده موجود یک گیر،س هشت سرعته PDK بود. پورشه حالت های رانندگی آفرود و رالی جدید را اضافه کرد.
هرچند این تغییر چندان ساده نبود. برگزارکنندگان رالی داکار این علامت تجاری را برای استفاده از این نام در خودروها دارند. پورشه مبلغی نامشخص برای حق استفاده از این اصطلاح در این مدل 911 پرداخت کرد.
اگر 911 داکار موفق باشد، پورشه حکم نمیکند مدلهای بیشتری با این نام بسازد.
برای بحث بیشتر در مورد 911 داکار، این ،مت از Rambling About Cars را ببینید:
وقتی برای اولین بار خودرویی را دیدیم که قرار بود پورشه 911 داکار آزمایش شود، فکر کردیم که نام سافاری را بر تن خواهد کرد. بر اساس گزارش جدید از ادموندز، این خودروساز واقعاً قصد داشت از این نام استفاده کند اما با تاتا موتورز در تضاد قرار گرفت.
پورشه تنها 2500 نمونه از 911 داکار را در سراسر جهان تولید می کند. قیمت ها در ایالات متحده پس از شارژ مقصد از 223450 دلار شروع می شود و تحویل در بهار آغاز می شود. برای طرفداران موفقیتهای گذشته این برند در ورزش موتوری، رنگهای رترو در دسترس هستند، از جمله طرح رنگ ک،یک مارتینی. نمای بیرونی الهام گرفته از Rothmans که بخشی از بسته طراحی Rallye با قیمت 28470 دلار است حدود 34 ساعت برای اعمال نیاز دارد.
منبع: https://www.motor1.com/news/633108/tata-motors-denied-porsches-request-to-use-safari-name-on-911-dakar/
29 ع، ها