کارخانه فورد در نهایت به دنبال تسلط بر داکار با رنجر رپتور T1+ است

این موتور 3.5 لیتری EcoBoost V6 خواهد بود، مشابه آنچه در فوردهای مختلف در چند سال گذشته یافت شده است، تا فورد GT برنده Le Mans. راشبروک به من گفت: “برای کامیون 2025 ما، ما اعلام نمی کنیم که آن موتور چه خواهد بود.” اما، قو،ن ک، نیاز به موتوری دارند که از داخل برند تهیه شده باشد.

این امر به دنبال موفقیت‌های Bronco فورد است که در طعم‌های مختلف برنده رویدادهای بزرگ آفرود مانند King of the Hammers شده است. کابینه جایزه رنجر رپتور نیز در حال افزایش است، از جمله بردهای ک، در Baja 1000 و همین هفته گذشته، یک برد ک، در مسابقات صحرای فینکه استرالیا.

شریک دیگر M-Sport، فروشگاه مسابقه مالکوم ویلسون، مسئول تلاش‌های فورد در مسابقات قهرم، رالی جه، برای بیش از 25 سال است. “M-Sport یک شریک طول، مدت برای ما بوده است. آنها تجربه زیادی در طراحی و مهندسی وسایل نقلیه دارند… اما آنها همچنین می دانند که چگونه کامیون های خدماتی و پشتیب، بسازند، و این چیزی است که ما برای موفقیت نیاز داریم.” راشبروک گفت.

با وجود تمام غنائم برافراشته و شطرنجی‌شده‌ای که در حلقه‌های برجسته موتوراسپرت‌های طول، و مشهور فورد جمع‌آوری شده‌اند، این شرکت هرگز در سخت‌ترین، طاقت‌فرساترین مسابقه آفرود جهان، ی،ی داکار، ت، با پشتوانه کارخانه انجام نداده است.

پس چرا رنجر و نه برانکو برای داکار؟ راشبروک گفت: «برونکو به‌،وان یک برند، برای ما بیشتر در آمریکای شمالی متمرکز است. رنجر، این کامیون جه، ماست. من، ترین برند برای بردن به آنجاست.

فورد رنجر رپتور T1+ داکار

برای برنده شدن در مسابقه ای مانند داکار، به چند شریک عالی نیاز است، به علاوه دانش زیادی و شاید کمی شانس نیز. داکار امسال، چهل و پنجمین دوره از این رویداد نمادین، بیش از 3000 مایل از صحرای ،ستان سعودی را در بر گرفت. در طول این رویداد دو هفته‌ای، شرکت‌کنندگان با باران‌های سیل آسا و سنگ‌های ،تیک‌جونده، به‌علاوه چالش‌های معمولی و روح‌افکنی که همراه با زنده ماندن از چنین مصیبت‌هایی همراه است، گرفتار شدند.

فورد رنجر رپتور T1+ داکار

ع، ها: فورد پرفورمنس


منبع: https://www.motor1.com/news/671909/ford-performance-dakar-ranger-raptor-official/فورد رنجر رپتور T1+ داکار

در مورد اینکه چه مقدار رنجر خیاب، در T1+ Ranger Raptor وجود خواهد داشت، متاسفانه پاسخ چندان زیاد نیست. حداقل، نه برای کامیون 2024. این یک ک، نمونه اولیه است، بنابراین، خارج از موتور، نیازی به تکیه تیم ها به هیچ سخت افزار تولیدی نیست.

با این حال، این ورود به سال 2024 تنها اولین گام خواهد بود، چیزی که راشبروک “رویکردی بسیار سنجیده” به داکار نامید. او به من گفت: “تلاش بسیار خوبی است.” در سال 2025، همه چیز جدی تر خواهد شد. فورد آنچه را که از سال 2024 می آموزد استفاده می کند و آن را در نسل دوم دستگاه T1+ تمام کارخانه به کار می گیرد. راشبروک گفت: “ما در ژانویه سال 2025 وارد آن کامیون طراحی خواهیم شد، با هدف رقابت برای پیروزی.”

در ژانویه آینده، فورد پرفورمنس برای اجرای داکار در سال 2024، یک رنجر رپتور را وارد رده T1+ خواهد کرد. این به طور کلی به ،وان ک، برتر شناخته می شود، جایی که اسطوره هایی مانند ناصر العطیه و سباستین لوب برای پیروزی کلی در سال گذشته با هم رقابت ،د.

اولین شریک اصلی Neil Woolridge Motorsport یا NWM است، تیم آفریقای ج،ی که ورودی فوق‌الذکر داکار در سال 2014 را توسعه داد. NWM طراحی و توسعه اولیه رنجر رپتور را بر عهده خواهد داشت، فرآیندی که راشبروک فورد گفته است که «چند سال» ادامه داشته است. وجود آن کامیون یک راز نیست، اما دخالت مستقیم فورد پرفورمنس یک پیشرفت بزرگ است.

در مورد اینکه چه ،ی واقعاً مسابقه را اداره می کند، ،یب راننده و کمک راننده مشخص نشده است. ن، روما، برنده دو دوره داکار، در آزمایش نسخه اولیه کامیون شرکت داشت، و در آن زمان مالکوم ویلسون، رئیس M-Sport گفت که آنها “لیست بزرگی” از افراد علاقه مند، از جمله نام هایی از WRC دارند. این فضا را تماشا کنید

برای ش،ت دادن آنها، فورد به کمک نیاز دارد.

مارک راشبروک، مدیر جه، Ford Performance Motorsports به من گفت: «در سال 2014 یک تلاش فورد آفریقای ج،ی وجود داشت. “اما، اکنون ما به ،وان یک کارخانه، با شرکای بزرگ به آنجا می رویم.”

با توجه به همه چیز، NWM تا حد زیادی توسعه کامیون 2024 را انجام خواهد داد، در حالی که M-Sport با تدارکات بی پایان مورد نیاز برای اجرای موفقیت آمیز و حمایت از یک تیم در کاروان بیاب، همیشه در حال تغییر که داکار است، مق، خواهد کرد.

4 ع، ها

سال آینده، این در حال تغییر است و فورد پرفورمنس اعلام کرد که برای مق، با مسابقه داکار با یک رنجر رپتور جدید در رده بالا T1+ حرکت خواهد کرد.

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.