با ICE یا بدون آن، گزارش Autocar اشاره کرد که Levante Folgore از نسخه کم قدرت تر سه موتوره GranTurismo استفاده خواهد کرد. به طور خاص، این خودرو 745 ، بخار (555 کیلووات) قدرت تولید می کند.
مثل همیشه، این گزارش را با کمی نمک در نظر بگیرید، اما اگر با توجه به حرکت تهاجمی خودروساز به سمت برقیسازی درست باشد، تعجب نخواهیم کرد. چیزی که در این مرحله از آن مطمئن هستیم این است که مازراتی تا سال 2030 خودروهای بنزینی نخواهد داشت.

فقط یک یادآوری، GranTurismo Folgore، که قبلاً با جزئیات طراحی کامل در سال گذشته فاش شده بود، دارای این مجموعه سه موتوره با ،وجی عظیم 1200 ، بخار (895 کیلووات) خواهد بود. این به گرند تورر اجازه می دهد تا از حالت س، کامل تنها در 2.7 ث،ه به سرعت 62 مایل در ساعت (100 کیلومتر در ساعت) بپردازد.
گزارش اخیر توسط اتوموبیل نشان می دهد که این شاسی بلند پرچمدار برای مدل نسل بعدی خود کاملاً الکتریکی خواهد شد و موتور احتراقی خود را با یک پیشرانه الکتریکی “تعویض” می کند.
41 ع، ها
منبع: https://www.motor1.com/news/629927/next-gen-maserati-levante-ev/
مازراتی در راه تبدیل شدن به یک خودروساز تمام برقی تا پایان این دهه به ،وان بخشی از طرح Dare Forward 2030 Stellantis است. مازراتیسی که با باتری کار می کند، پلاک Folgore را به همراه خواهد داشت که از امسال یکی یکی وارد بازار می شود.
اولین ناوگان خودروهای الکتریکی مازراتی در سال 2025 توسط Levante Folgore تکمیل می شود و به Grecale، GranTurismo، GranCabrio و MC20 می پیوندد. Ghibli تا سال 2024 همراه با کارخانه V8 این برند متوقف خواهد شد.
برای حمایت از این موضوع، Autocar به نقل از مدیرعامل مازراتی، Davide Gr،o اشاره کرد که به اهمیت لوانته الکتریکی و اینکه چگونه از توسعه مش، در 14 برند Stellantis سود می برد اشاره کرد.
در این گزارش مشخص نیست که آیا لوانته تبدیل خواهد شد یا خیر منحصرا الکتریکی برای مدل نسل بعدی خود. شایان ذکر است، گفته می شود لوانته بعدی از نسخه اصلاح شده پلتفرم Giorgio آلفارومئو استفاده می کند که توسط Grecale و GranTurismo نیز استفاده می شود. هر دو کراس اوور و کوپه دارای نسخههای ICE و EV هستند – مدلهای اخیر انتظار میرود امسال وارد بازار شوند.