اما چه چیزی باعث شد موری اسکورت نسل اول را بخواهد؟ او توضیح می دهد که این خودرو هم به ،وان یک خودروی حجمی و هم در موتور اسپرت جمع و جور و موفق بود. برنامه اولیه او این بود که یک نمونه با یک موتور بادامک دوقلو ب،د و به سادگی آن را در جایی که نیاز به تعمیر داشت بدون اینکه به بازسازی کامل برود تعمیر کند. با این حال، هنگامی که او یاد گرفت که افراد رترو پاور با ماشین و آسیاب آن چه کاری می توانند انجام دهند – و تقریباً همه چیز ممکن بود – استراتژی به شدت تغییر کرد.
به همین دلیل نباید تعجب آور باشد که موری اخیراً کارگاه بازسازی Retro Power در بریت،ا را برای ساخت یک فورد اسکورت بازسازی شده و اصلاح شده از نسل اول هاچ ، سفارش داده است. را نمایش دیرهنگام ترمز بر یوتیوب برای فیلمبرداری از اسکورت سفید در یک مکان ویژه که موری وسیله نقلیه را از نور خورشید در شرکت چندین خودروی ک،یک دیگر و آنچه که او به ،وان خودروهای میراثی توصیف می کند پنهان نگه می دارد، دعوت شد. همه این ماشین ها از دوران نوجو، در لیست آرزوهای شخصی او بوده اند و حالا او به آرامی در حال کار برای ،ید لیست رویایی خود است.
یک چیز به چیز دیگری منجر شد و این پروژه به یک ساختار کامل بر اساس Escort MK1 تبدیل شد. موتور قدرتمندتر به محورهای مقاوم تر، سیستم تعلیق جدید و سفت تر، و البته ترمزها و هندلینگ بهتر نیاز دارد. موری میگوید: در مجموع، «تجربهای بسیار بسیار لذتبخش بود»، و اضافه کرد که در نهایت تصمیم گرفت طراحی خودرو را با رنگ سفید و چرخهای فولادی با کلاهکها حفظ کند. تنها هدایایی که نشان میدهد این در واقع یک وسیله نقلیه به شدت اصلاحشده با قلب منبع Cosworth است، ترمزهای بزرگتر، نشان Cosworth و ،تیکهای پهنتر هستند.