آخرین پناهگاه برای استیشن واگن ها

اگرچه حجم فروش آنها در سال 2021 نسبت به سال قبل 20 درصد کاهش یافت، تقاضا برای استیشن واگن در اروپا به مراتب بالاترین میزان در جهان است. حجم فروش تقریباً دو سوم کل فروش جه، را با 64 درصد، با کمی بیش از 1 میلیون دستگاه از 1.6 میلیون دستگاه به فروش رساند.

در ایالات متحده، وضعیت واگن پس از ورود مینی ون به شدت تغییر کرد. دومی بزرگتر، جادارتر و موقعیت رانندگی بالاتری دارند، درست مانند SUV. امروزه مصرف کنندگان در ایالات متحده کمتر از 10 گزینه واگن برای انتخاب دارند.

آنها سهم بازار را در آمریکای شمالی و سپس در اروپا به دست آوردند. با این حال، امروز به سختی یکی را در خیابان ها خواهید دید. ی،ی به استثنای قاره کهن

بیشتر در شمال، واگن‌های استیشن هنوز در کشورهایی مانند سوئد و نروژ به‌،وان وسایل نقلیه خانوادگی توانمند ارزش زیادی دارند. آنها روش حمل و نقل ایده آل برای شرایط سخت زمست، در نظر گرفته می شوند. ولوو و ساب فقید دو نمونه خوب از استیشن واگن های محبوب هستند.

در واقع اروپا بازاری است که در آن استیشن واگن ها بیشترین سهم بازار خود را در فروش خودروهای سواری به ثبت رسانده اند. سال گذشته 8.3 درصد از این حجم را به خود اختصاص دادند. با توجه به رقابت سخت SUV ها بد نیست.

ژاپن و کره چهارمین بازار بزرگ و چین با تنها 107000 دستگاه در رتبه پنجم قرار گرفت. بالا 34 درصد اگرچه تقاضا از سال 2020 افزایش یافته است، اما واگن ها محصول جذابی برای ا،ر مصرف کنندگان در آن مناطق جغرافیایی نیستند. به همین دلیل است که این بخش کم و بیش محکوم به فناست. بدون چین، دیدن تحولات آینده دشوار است.

قدمت استیشن واگن ها به اندازه صنعت خودروسازی است. آنها به ،وان وسایل نقلیه کار برای حمل و نقل کالا متولد شدند. با گذشت سالها، آنها به راه حل من،ی برای جابجایی برای خانواده هایی تبدیل شدند که خواهان راحتی یک سدان، اما با فضای بار بیشتر بودند.

موتور1 شماره استیشن واگن

یک سوال از ادراک

موتور1 شماره استیشن واگن

سرنوشت واگن های استیشن – یا املاک در ،ستان و زنگ تفريح در فرانسه – با معرفی اولین مینی ون ها شروع به تغییر کرد. این شور و شوق در بازار ایالات متحده محو شد، همانطور که هرگز در بیشتر بازارهای آسیایی به وجود نیامد. با این حال، اروپا همچنان یک پناهگاه امن است، حتی اگر این ماشین‌های خانوادگی سقف بلند به دلیل محبوبیت فزاینده شاسی‌بلندها به وضوح جذابیت خود را از دست داده‌اند.

64 درصد از فروش جه، استیشن واگن در اروپا است

بقیه کشورهای جهان در سال گذشته 574000 دستگاه استیشن واگن ،یداری ،د که 4 درصد افزایش داشت. فروش در ایالات متحده و کانادا 183000 دستگاه بود که 4 درصد کاهش داشت. سومین بازار بزرگ روسیه و جمهوری های شوروی سابق با 140000 واحد، 4 درصد افزایش یافت. واگن‌های سنتی لادا هنوز هم برای بسیاری از مصرف‌کنندگان در این منطقه انتخاب معتبری هستند، تا جایی که از نظر سهم بازار با 7.1 درصد به جایگاه دوم رسیده‌اند.

برداشت عمومی از استیشن واگن ها با توجه به بازار تغییر می کند. به ،وان مثال، شما آنها را به سختی در خیابان های آمریکای لاتین می بینید، و این به این دلیل است که مردم آنجا آنها را با ماشین های نعش کش مرتبط می دانند. آنها به سادگی اتومبیل های “غیر خنک” برای رانندگی هستند.

نویسنده مقاله فیلیپه مونوز است JATO Dynamics کارشناس صنعت خودرو.


منبع: https://www.motor1.com/news/612282/europe-last-haven-station-wagons/

در آن سوی دنیا، آنها در بازارهایی مانند ایتالیا کاملاً باحال در نظر گرفته می شوند. مصرف کنندگان در آنجا به سختی یک سدان را در نظر می گیرند، اما همچنان به واگن ها به ،وان خودروهای خانوادگی واقعی با روحی اسپرت، مفید و جذاب نگاه می کنند. همین امر در مورد آلمان نیز صدق می کند، جایی که دیدن یک آئودی RS6 آوانت در حال حرکت با سرعت بالا در اتوبان غیر معمول نیست.

موتور1 شماره استیشن واگن

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.