تسلا مدل 3 با بیش از 482000 دستگاه، جایگاه دوم را به خود اختصاص داد که 47 درصد آن در ایالات متحده-کانادا، 28 درصد در چین (دوباره شامل هنگ کنگ و تایوان) و 19 درصد در اروپا فروخته شد. برخلاف مدل Y، این سدان 3 درصد افت کرد که تأثیر منفی محبوبیت شاسی بلند دوقلو آن داشت. این دو مدل 95 درصد از حجم جه، تسلا در سال 2022 را به خود اختصاص دادند.
پس از ماهها تحقیق و جمعآوری دادهها از بسیاری از بازارها در سراسر جهان، سرانجام رتبهبندی کامل فروش خودروهای الکتریکی خالص برای تمام سال 2022 را به دست آوردم. برخی از نتایج مطابق انتظار هستند، در حالی که شگفتیهای جالبی وجود دارد که میتواند تغییرات بیشتر را در این زمینه پیشبینی کند. سال های آینده
سوپراستار تسلا با مدل Y و مدل 3
جایگاه سوم توسط Wuling Hongguang Mini EV اشغال شد. این میکروماشین به معیار خودروهای الکتریکی در چین، بزرگترین بازار خودروهای برقی در جهان تبدیل شده است. واحدهای فروخته شده 443,400 بوده، بنابراین فاصله چند، با مدل 3 ندارد. بخشی از محبوبیت این خودرو به قیمت آن مربوط می شود، بلکه به این واقعیت که برای بسیاری از مصرف کنندگان در چین به یک راه حل ایده آل برای حرکت تبدیل شده است.
روند ریزخودروهای برقی چینی به تازگی آغاز شده است و انتظار می رود در سال های آینده وارد بازارهای دیگر شود. خودروهای مقرون به صرفه، جذاب و رقابتی ممکن است تنها انتخاب بسیاری از افرادی باشد که در سال های آینده به دنبال یک خودروی جدید مقرون به صرفه هستند. چین برخلاف اروپا با محصولات خود آماده است.
در پایین تر از نمودار، فول، واگن ID.3 77900 دستگاه فروخت که تنها 4 درصد رشد داشت و 68 درصد در اروپا فروش داشت. فیات 500 سومین خودروی برقی پرفروش بود و پس از آن BMW iX3، Polestar 2، Skoda Enyaq، Dacia Spring، Peugeot 208، Mini Hatch و Volvo XC40 BEV قرار گرفتند.
تسلا آنچه تویوتا برای فروش کلی جه، انجام داد را در بخش خودروهای برقی منع، کرده است. این برند ژاپنی دو مدل از مدلهای خود را در جایگاههای برتر رتبهبندی جه، قرار داد و دو مدل تسلا در رتبهبندی جه، خودروهای برقی در جایگاه قرار دارند.
ثبت نام در اروپا با افزایش 416 درصدی به 19 درصد رسید. فروش در ج، شرقی آسیا-اقیانوسیه با 13400 دستگاه و ژاپن-کره با 9600 دستگاه دنبال می شود.
نویسنده مقاله، فیلیپه مونوز، متخصص صنعت خودرو در JATO Dynamics.